مدیر حفظ نباتات کشاورزی استان همدان از تولید محصولات کشاورزی تضمین کیفیت شده برای نخستین بار در سال جاری خبر داد.

تولید 770هزارتن محصولات کشاورزی تضمین کیفیت شده در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از همدان؛ شهرام پیشه ور در جمع خبرنگاران گفت:در اجرای طرح مبارزه با آفات 78 درصد بیشتر از برنامه پیش بینی شده عمل کردیم و در این طرح مبارزه با آفات، جوندگان وملخ ها،مبارزه بیولوژیکی انواع قارچ ها و بیماریها ومکانیکی و قرنطینه ای را داشته ایم.

وی از صادرات محصولات کشاورزی استان به 25 کشور دنیا و سایر استان‌های کشور خبر داد و گفت: 11 هزار و 500 تن محصول سیب زمینی استان در سال زراعی امسال از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده و3 برابر این مقدار سایر گمرکات استانهای دیگر ،محصولات کشاورزی استان را به سایر کشورهای خارجی صادر کردند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه امروز 60 تن سیب زمینی استان همدان به کشور آلمان صادر شده وترخیص میشود افزود:در تولید محصولات کشاورزی به دنبال تولید محصولات کم آب بر با کمترین استفاده سموم و بالاترین راندمان تولید هستیم.

پیشه ور از تولید 770 هزار تن محصولات کشاورزی استان همدان برای نخستین بار به صورت محصولات تضمینی کیفیت شده خبر داد و اظهار داشت این طرح برای نخستین بار در 10 تا 15 درصد از مزارع و باغات استان همدان با 600 میلیون تومان هزینه اجرا می شود و محصولات کشاورزی در این طرح دارای کد حفظ نباتات 16 رقمی برای نظارت کیفیت تولید می شود.

وی اظهار داشت: در این کد مشخصات محصول و روش کنترل و سیستم آبیاری، مکان تولید و صاحب مزرعه یا باغ معرفی می شود و محصولات گیلاس، سیب، انگور، ذرت، گندم، گوجه فرنگی و محصولات شالیزی اجرا می شود.

وی از کنترل بیولوژیک 16 هزار متر گلخانه های استان خبر داد و ادامه داد: امسال 5 هزار و 500 هکتار از مزارع گوجه و ذرت استان به شکل سلامت تضمین شده کشت می شود.

پیشه ور از اجرای طرح مانیتوریک سموم در مزارع و باغات استان خبر داد و اضافه کرد: امسال برای تمام صد فروشگاه سموم کشاورزی استان ، این طرح اجرا می شود تا سموم از مبدا تا مقصد ردیابی شده و جلوی قاچاق سموم و شبکه های غیر مجاز سموم در استان گرفته شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: همدان ، کشاورزی ، ارگانیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.