مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: با حمایت معنوی استاندار و درخواست اختصاص یکی از خانه‌های تاریخی اصفهان برای صفاخانه به منظور راه اندازی این مکان تا قبل از بهمن ماه تلاش می کنیم .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی گفت: راه اندازی صفاخانه در اصفهان که یک برند برای استان به شمار می رود، مکانی برای زندگی اعتلایی چهار دین مختلف خواهد بود.

وی با بیان اینکه حمایت های معنوی استاندار اصفهان از طرح صفاخانه قابل تقدیر است، ادامه داد: چهار دین مختلف سالهاست که در این استان در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند. این در حالی است که با راه اندازی صفاخانه به دنبال هم افزایی ادیان و زندگی اعتلایی آنها هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: بنابر نظر استاندار اصفهان مقرر شد یکی از خانه های تاریخی شهر با هماهنگی مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان برای راه اندازی صفاخانه به این اداره کل اختصاص یابد و تاکنون از چندین خانه بازدید کرده‌ایم؛ اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

وی بیان داشت: در نظر داریم یک خانه تاریخی در حوالی جنوب اصفهان، در خیابان جلفا یا خاقانی به این امر اختصاص یابد که به دلیل ظرفیت محدود مکانی در این حوالی این اقدام هنوز صورت نگرفته است.

حجت الاسلام ارزانی در خصوص راه اندازی خانه مطبوعات جدید و موضوع تغییر اساسنامه خانه مطبوعات فعلی نیز گفت: با توجه به اینکه هنوز جلسه ای با مدیر خانه مطبوعات فعلی انجام نشده است و صحبت های ایشان را نشنیده‌ایم بهتر است که اظهار نظر را به ۱۰ روز دیگر موکول کنیم.

وی گفت: مساله خانه مطبوعات مساله پیچیده ای است که گره های زیادی دارد و تنها پس از مذاکره با چند تن از اصحاب رسانه و مسئولان خانه مطبوعات فعلی می‌توان به نتیجه ای قطعی رسید.

گفتنی است، ۱۱۴ سال پیش در اصفهان صفاخانه ادیان توحیدی در منطقه جلفای اصفهان وجود داشته است که در این مکان پیروان ادیان مختلف هرچند وقت یکبار دور یکدیگر جمع شده و به صحبت و مباحثه پیرامون ادیان توحیدی می پرداختند.

در یکی از مقالات ششمین همایش ادیان توحیدی، گزارشی از کتاب شارستان بینش و گلستان دانش که در بمبیی به چاپ رسیده، ارائه شده است. پیشینه گفتگوی میان ادیان به ۴۰۰ سال قبل بر می‌گردد و در این کتاب گفتگوی روحانیون برجسته زرتشتی با دانشمندان مسلمان مانند میرداماد و شیخ بهایی ارائه شده است.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.