اصفهان؛

طرح پيوند مدرسه، مسجد و منزل در سال تحصيلي جديد اجرا خواهد شد

استاندار اصفهان گفت: پيوند مسجد، مدرسه و منزل در حقيقت انسجام بيشتر اين سه مركز مهم در راستاي رشد و ارتقاي اعتقادات ديني، مذهبي و فرهنگي دانش آموزان است كه اين طرح در سال تحصيلي جديد اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ي هماهنگي هيئت نظارت بر كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد، با بيان اينكه جلسات اين هيئت هر 6 ماه يكبار برگزار مي شود، گفت: در استان اصفهان بيش از 1700 كانون فرهنگي و هنري مساجد فعاليت مي كنندكه اقدامات آن ها در سطح كشور نمونه است.

رسول زرگرپور با بيان اينكه اين كانون ها بركات زيادي به همراه خواهند داشت، افزود: تلاش خواهد شد كه تا پايان امسال كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد به دو هزار كانون افزايش يابد چرا كه جوانان و نوجوانان متدين را در مسائل فرهنگي و هنري مشاركت مي دهند و رشد و ارتقاي آن ها را به همراه خواهد داشت.

وي به طرح آموزش ائمه ي جماعات اشاره كرد و افزود: در جلسه ي گذشته ي هيئت نظارت كه با حضور حضرت آيت الله طباطبايي نژاد برگزار شد بنا به ديدگاه و زير نظر ايشان قرار شد كه يك دوره هاي آموزشي براي ائمه ي جماعات در نظر گرفته شود.

زرگرپور در ادامه تصريح كرد: اين دوره هاي آموزشي براي قشر خاصي از ائمه ي جماعات كه سن آن ها كمتر از 50 سال است به صورت 24 ساعت آموزش حضوري و 62 ساعت آموزش غير حضوري و با ارائه ي گواهينامه در 20 دوره پس از پايان ماه رمضان در شهرستان اصفهان و ديگر شهرستان ها برگزار مي شود.

استاندار اصفهان در ادامه به طرح پيوند سه ميم اشاره كرد و يادآور شد: سه ميم عبارت است از مسجد، مدرسه و منزل كه در حقيقت انسجام بيشتر اين سه مركز مهم در راستاي رشد و ارتقاي اعتقادات ديني، مذهبي و فرهنگي دانش اموزان خواهد بود.

استاندار اصفهان عنوان نمود: اين طرح توسط اداره كل آموزش و پرورش به صورت پايلوت 10 درصد دانش آموزان در حدود 60 هزار دانش آموز استان را تحت پوشش قرار خواهد داد و با يك هماهنگي كاملي كه بين مديران مدارس، هيات امناي مساجد و انجمن هاي اوليا و مربيان ايجاد خواهد شد، پيوند كاملي بين مساجد، مدارس و خانواده ها بوجود خواهد آمد.

مدير ارشد استان با بيان اينكه اين طرح در سال تحصيلي جديد اجرا خواهد شد؛ افزود: بر اساس اين طرح در هنگام اقامه نماز دانش آموزان به صورت گروهي در نماز جماعت مساجد همجوار شركت مي كنند و با هماهنگي انجمن اوليا و مربيان مدارس نيز در مساجد براي اقامه ي نماز مغرب و عشا حضور خواهند يافت و سعي مي شود كه برنامه هاي مشترك و هم افزايي بيشتري را بين اين سه نهاد بسيار مهم برقرار كنند.

استاندار اصفهان به طرح آمارگيري از مساجد و حسينيه ها اشاره كرد و افزود: با توجه بوجود بيش از 5 هزار و 700 مسجد و 940 حسينيه در استان طرح شناسنامه دار كردن اين مساجد در دستور كار قرار گرفته است.

زرگرپور با بيان اينكه بايد اطلاعات بسيار جامع و كاملي از اين مراكز وجود داشته باشد، افزود: اين اطلاعات به صورت جامع در يك فايل فراهم و با آماده سازي پرتال در جلسه ي آتي در اختيار افراد قرار خواهد گرفت.

رسول زرگرپور به برنامه هاي ستاد اوقات فراغت جوانان اشاره كرد و افزود: در جلسه ي اين ستاد اعلام شد كه بخشي از طرح هاي اوقات فراغت به كانون ها فرهنگي و هنري مساجد اختصاص يابد كه مورد تصويب قرار گرفت و مقرر شد كه اين كانون ها بتوانند از تسهيلات نهادهايي مانند بسيج، اداره كل ورزش و جوانان و اداره كل آموزش و پرورش براي غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استفاده كنند.




انتهای پیام/ ا

برچسب ها: اجرای ، طرح ، پیوند ، مدرسه ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.