مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد 490 بهره بردار متقاضی اجرای طرح آبیاری قطره ای درسطح 350 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان در سامانه نوین آبیاری تحت فشار نام نویسی کردند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی مازندران، فرزین فرهادی گفت: از فروردین امسال تاکنون 120 بهره بردار در سطح 95 هکتار در سامانه آبیاری تحت فشار نام نویسی کردند.

وی تصریح کرد: از سوی اداره فنی و زیربنایی این مدیریت نسبت به بررسی پرونده های متقاضیان اقدام و تعداد 42 نفر برای 30 هکتار به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی معرفی شدند.

فرهادی ثابت ماندن غلظت املاح محلول در خاك، امكان ورود تراكتور و ماشین آلات داشت و برداشت به مزرعه، کاهش مقدار بذور مصرفی نسبت به روش سنتی، رشد بهتر گیاه بعلت ثابت ماندن نمك خاك، جلوگیری از شیوع بیماری های قارچی، جلوگیری از تخریب ساختمان خاك و از همه مهمتر نجات پیدا كردن خاك و گیاه از تجمع نمك را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر در ادامه گفت: نوارهای آبیاری قطره ای با بالا بردن راندمان تا 95 درصد قابل استفاده برای کلیه کشت های ردیفی و انواع گلخانه ها و مزارع می باشد.

فرهادی افزایش محصول در واحد سطح، کیفیت بهتر، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، یکنواختی توزیع و تقسیم بهتر آب و عدم ایجاد محدودیت در کاربرد ماشین آلات کشاورزی به دلیل خشک ماندن فارم ها را از محاسن این روش برشمرد.

انتهای پیام /گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.