شهردار سابق نیویورک مدعی شد خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق بدترین تصمیم "باراک اوباما" بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "رودی جولیانی،" شهردار پیشین نیویورک، ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های خارجی "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، اقدام وی در خارج کردن نیروهای نظامی آمریکا از عراق را بدترین تصمیم قرن توصیف کرد.

"جولیانی" دو روز پس از آنکه "اوباما" اذعان کرد هنوز استراتژی کاملی برای رویارویی با گروه تروریستی داعش در اختیار ندارد، وی را بابت تصمیمات اشتباهی که در دوران ریاست جمهوری اتخاذ کرد مورد نکوهش قرار داد و گفت: شکل‌گیری داعش نتیجه کامل تصمیمات احمقانه "اوباما" است و خارج کردن نیروهای نظامی آمریکا از عراق راه را برای قدرت گرفتن گروههای افراطی باز کرد. این حقیقت ماجرا است.

وی در ادامه افزود: آمریکا باید از صحبت رئیس جمهور این کشور که می‌گوید استراتژی کاملی در عراق نداریم، احساس شرم کند. عراق موضوع اصلی تمام دوران ریاست جمهوری "اوباما" بود و حالا در پایان این دوران از فقدان استراتژی در عراق سخن می‌گوید. اولویت ما باید نابودی کامل داعش باشد، قبل از اینکه بیش از این قدرت بگیرد و در منطقه نفوذ کند.

"جولیانی" 71 ساله دو بار شهردار نیویورک انتخاب شد و در سالهای 1994 تا 2001 (1373 تا 1380 ) در این پست خدمت کرد. او یک نماینده تندروی جمهوری‌خواه است و در سال 2008 (1387) تلاشش برای ریاست جمهوری‌خواهان در سنا ناکام ماند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار