نمونه باکتری‌های ارسال شده از یک سازمان آمریکایی ساخت سلاح زیستی، به رشد باکتری‌های سیاه زخم منجر شده است.

رشد باکتری‌های ظاهرا غیرفعال سیاه‌زخم در آزمایشگاه انگلیس
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از ایندیپندنت، «استیو وارنر،» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ارتش آمریکا نمونه باکتری‌های سیاه زخم را به انگلیس نیز فرستاده است.

راشاتودی نیز در گزارشی در این خصوص نوشت، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد یک آزمایشگاه انگلیسی که نام آن ذکر نشده است در سال 2007 بسته‌ای از نمونه‌های سیاه‌ زخم دریافت کرد. پس از آن سازمان بهداشت انگلیس اعلام کرد: «این آزمایشگاه پس از دریافت نمونه‌ها و انجام تحقیقات آزمایشی از نابودی آنها  خبر داده است. اگر در سال 2007 این نمونه‌ها منتشر ‌شده بود، علائم ویروس به سرعت آشکار می‌شد. به همین دلیل سلامتی کارکنان آزمایشگاه یا عموم مردم را خطری تهدید نمی‌کند.»

این نمونه‌ها را یک سازمان دولتی ساخت سلاح زیستی در «یوتا» ایالتی در جنوب غرب آمریکا برای تحقیقات آزمایشگاهی ارسال کرد. طبق توافق طرفین، نمونه‌ها "غیرفعال" شدند تا از خطرهای احتمالی و امکان بکارگیری آنها را برای ساخت سلاح زیستی خودداری شود. 

اما ماه گذشته پس از آنکه یک آزمایشگاه گزارشی از کار خود در زمینه آزمایش سلاح زیستی ارائه کرد، بحران آغاز شد. این آزمایشگاه در گزارش خود اعلام کرد دریافت نمونه‌های ظاهرا غیرفعال به رشد تصادفی نمونه‌های سیاه زخم منجر شده است. در پی این گزارش پنتاگون درصدد آزمایش 400 نمونه سیاه‌زخم برآمد که دست‌کم 4 نمونه از آنها شامل باکتری‌های زنده بوده است. 

طبق آخرین آمار، این نمونه‌ها به 19 ایالت آمریکا و 4 کشور خارجی از قبیل کانادا، کره جنوبی و استرالیا ارسال شده‌اند. 31 شهروند آمریکایی در حال حاضر برای نظارت بر علائم بیماری تحت مراقبت هستند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار