کارگاه آموزش اکواترونيک اصفهان به عنوان دومین کارگاه این رشته در کشور راه اندازی شد

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران از اصفهان، پرند رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور در آیین افتتاح این کارگاه بیان کرد:برای راه اندازی این کارگاه حدود چهار میلیارد ریال هزینه برای تهیه مکان و تجهیزات و دستگاه های لازم شده است.

وی با اشاره به اینکه در هر دوره آموزشی قرار است بیش از 200 نفر در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب آموزش ببینند، افزود:‌در حوزه مدیریت منابع آبی چیزی بالغ بر 30 استاندارد آموزشی داریم که در حوزه اکواترونيک یک استاندارد 530 ساعته تعریف شده که شال 13 پودمان و ماجول است.

وی ادامه داد: آموزش دیدگان این دوره ها می توانند به عنوان نیروی تصفیه خانه آب یا پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب فعالیت کنند.

پرند بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه آب وجود دارد بحث تربیت تکنسین و افراد کارآزموده و دارای صلاحیت و گواهی نامه است که امیدواریم با وجود این کارگاه بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور افزود:توسعه رشته اکواترونیک به عنوان یکی از رشته های تک در بخش مدیریت آب، یکی از راهبردهای آموزش فنی و حرفه ای کشور است .
وی همچنین در همایش مدیریت منابع آب در اصفهان بر جدی گرفتن صلاحیت های حرفه ای در کشور تاکید کرد و گفت: یکی از نیازهایی که در همه رشته ها از جمله آب وجود دارد ، تربیت و آموزش نیروهای دارای صلاحیت حرفه ای است .
وی به اجرای طرح ملی توانمند سازی عشایر و روستاییان اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح آموزش مصرف بهینه آب را در دستور کار خود قرار داده ایم


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: برند ، راه اندازی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.