وی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، گفت: طلاب در زمان تبلیغ از بیان مطالب خسته‌کننده پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران استان‌های از قم: آیت الله جعفر سبحانی امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و وظیفه طلاب که باید در این ماه وحدت خود را حفظ کنند اظهار کرد: مردم  در ماه مبارک رمضان بیشتر از قبل به مساجد می‌روند بنابراین باید مسائلی که مورد نیاز است در این ایام برای جوانان بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه جوانان در این ماه در مقایسه با سایر ایام بیشتر در مساجد حاضر می‌شوند افزود: باید طلاب از این فرصت استفاده درست را انجام دهند و به دنبال تحول فکری مردم مخصوصا جوانان در این ایام باشند و باید تا انجا که امکان پذیر است از ارائه مطالب خسته کننده در مواجهه با جوانان دوری کنند.

ایت الله سبحانی با اشاره به اینکه مراسم ترحیم باید به شیوه درست برگزار شود، گفت: متاسفانه در بسیاری از مواقع در مراسم ترحیم حرمت مساجد و قرآن کریم حفظ نمی‌شود، از همین رو باید سعی کنیم حرمت مساجد و قرآن کریم حفظ شود متاسفانه در برخی از این مراسمات در مساجد احترام مسجد و قرآن حفظ نمی شود که باید در این زمنیه دقت و تجدید نظر شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه از تولیت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد اعظم می‌خواهیم در حفظ حرمت قرآن و مسجد اقدام کنند، اظهارداشت: مراسم ترحیم مانند نمایشگاه‌‌هایی است که قاری قرآن تلاش می‌کند خود را به مردم نشان دهد و به حرمت قرآن کریم و مسجد هیچ توجهی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در مراسم تحریم قرآن با صدای آرام تلاوت شود بیان کرد: قرائت آرام قرآن کریم می تواند زمینه تحول انسان ها را فراهم کند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.