در راستای تعامل وهمکاری با انجمن ها وتشکل های غیردولتی مردم نهاد و تقویت سمن های حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان، برنامه های بازدید و حمایت از این تشکل ها به اجرا درآمد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ مدیر کل این دستگاه اجرایی با اعلام این مطلب گفت: به منظور تسهیل فرایند راه اندازی، بهره مندی از توان مشورتی نهادهای مردمی و استفاده علمی از سرمایه های فکری و انسانی آحاد جامعه و بهره مندی از سرمایه های اجتماعی علاقمند به فعالیت در زمینه گردشگری، حفاظت از مواریث فرهنگی و ترویج صنایع دستی ، زمینه های لازم حقوقی، اداری و پشتیبانی جهت راه اندازی خانه تشکل های مردم نهاد استانی، اجرایی و عملیاتی شد.

ابراهیم کریمی در ادامه ضمن برشمردن اهداف تشکیل تشکل های غیردولتی دراستان، افزود: تسریع در برنامه ریزی ها و اثربخشی فعالیت های سازمان، تشکل های مردم نهاد و ارگان های مرتبط، آسیب شناسی، رفع موانع، مشکلات و سازماندهی تشکل ها در واحدهای مشخص و هم افزایی و بهره مندی از تجربیات،  افکار و ایده های مرتبط با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اهداف راه اندازی این تشکل های مردم نهاد است.

وی درادامه تسهیل فرایند های اداری و ایجاد انگیزه برای فعالیت های داوطلبانه درراستای سیاست های تشویقی سازمان و احترام به جایگاه ارزشمند مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد فعال و هم افزایی و همکاری بیشتر با سازمان های مردم نهاد و همچنین برگزاری نشست های هم اندیشی، دوره های آموزشی، کارگاه های تخصصی و توانمند سازی را از دیگر اهداف تشکیل سمن ها عنوان کرد.

کریمی درپایان اظهار امیدواری کرد: با حمایت از تشکل های غیردولتی و همکاری های مرتبط با حوزه های سه گانه این اداره کل، زمینه های توسعه و رونق میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری دراستان گلستان بیش از پیش فراهم شده و شاهد رونق وشکوفایی اقتصاد منطقه باشیم.

گفتنی است، طی بازدیدی از تشکل غیردولتی همت که با موضوع حمایت از معلولان درسطح استان فعالیت می کند، زمینه های همکاری در حوزه های صنایع دستی وگردشگری فراهم گردید.

لازم به ذکر است: فعالیت های صنایع دستی زمینه ساز اشتغال و کمک به فروش محصولات تولیدی معلولان می باشد و همچنین فعالیت های گردشگری ، جلب وجذب گردشگران معلول وسالمند را در سطح استان ایجاد خواهد کرد.


انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.