آیت الله مکارم شیرازی؛

اصل استقلال و سربلندی ایران مزاحمتی برای دشمنان است

مرجع تقلید شیعیان دعوت به وحدت و اتحاد را از موارد قابل توجه دانست و گفت: اصل استقلال و سربلندی ایران مزاحمتی برای دشمنان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران قم؛ آیت‌الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار کرد : خداوند متعال طالب عزت بندگان خود است خداوند می‌خواهد مومن عزیز، سربلند و آبرومند باشد و برای رسیدن به خواسته‌اش ذلیل نشود.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان در پیش است و آغاز دوره تبلیغ روحانیون در مناطق مختلف کشوراست و همه مومنان باید برای این مهمانی بزرگ آماده شوند، اظهار کرد: خواهران و برادران روحانی برای تیلیغ عازم می شوند بهتر و شایسته است بر روی مسائل مهم تاکید کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در درجه نخست باید تاکید بر مسائل اخلاقی باشد چرا که مسائل اخلاقی به‌ واسطه رسانه‌های فاسد در حال سست‌شدن است، گفت: مسائل حجاب، ترک رشوه خواری، اجناس تقلبی، طلاق بی دلیل را مورد تاکید قرار دهید و در مورد حل این مشکلات تلاش کنید.

وی با تاکید بر اینکه در درجه دوم به مسایل مربوط به صرفه جویی دقت شود افزود : در حال حاضر در شرایط تحریم هستیم و مشخص نیست چه زمانی این تحریم برداشته شود پس باید به صرفه‌جویی عادت داشته باشیم، آبرومندانه زندگی کنیم اما از ریخت و پاش پرهیز کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی به برگزاری مراسم‌های تجملاتی ترحیم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در برخی مناطق برنامه‌های ناموزون و نامناسبی می‌گیرند و اطعام مفصل و تجملاتی می‌دهند و گاهی هم زیر بار بدهی‌های سنگین می‌روند که همه این‌ موارد عکس دستور اسلام است.

وی افزود: در اسلام آمده اگر خانواده‌ای عزیزی از دست داده باشد، اطرافیان برای آن‌ها غذا بیاورند اما امروز به بهانه آبرو‌داری این رسوم را که غلط هستند، در جامعه رواج داده‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه حتی اگر توافقی هم در مسئله هسته‌ای صورت گیرد، دشمن دست از بهانه‌گیری بر نمی‌دارد و مسائلی مانند حقوق بشر در ایران را به میان می‌آورد، گفت:تا تسلیم نشویم و اسرائیل را به رسمیت نشناسیم دشمنان دست برنمی‌دارند و آنها می‌خواهند ایران نباشد و اصل استقلال و نظام و سربلندی ما برای دشمن مزاحم است و در حال حاضر دشمنان اسلام امروز در حال تقویت داعش هستند و برخی اظهارات وقیحانه‌ای دارند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان سیاست امریکا در خصوص مردم عراق گفت : آمریکایی‌ها به عراق گفته‌اند مردم و گروه‌های جهادی نباید به میدان مبارزه بیایند و آمریکایی ها با این کار به‌دنبال تسلیم‌کردن مردم عراق هستند.

وی با بیان اینکه این سیاست آمریکا مضحک و شرم‌آور است، گفت: در شرایط فعلی دشمنان هر روز دنبال بهانه تازه هستند تا مسئله توافق را به شکست بکشانند و بگویند ایران نخواست این توافق اتفاق بیفتد امروز باید در همه جامعه اتحاد داشته باشیم و از مسائلی که سبب اختلاف می‌شود، دوری کنیم.

انتهای پیام/د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.