رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با هماهنگی سازمان هلال احمر با نهادهای داخلی و بین المللی، کمک‌های مردمی به کشور یمن فرستاده شد.

شکست حصار مخالفت با اعزام کمک‌های مردمی به یمنبه گزارش خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ امیر محسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم تقدیر از تیم اعزامی کشتی نجات، با اشاره به فعالیت بیش از یک دهه سازمان هلال احمر در کشور یمن، اظهار کرد: انسان‌ها در خلقت با یکدیگر برابرند و جمعیت هلال احمر در هر بحرانی، اقدام به کمک کرده، که در این راستا در کشور یمن بیش از یک دهه فعالیت داشته، که اولین عمل جراحی چشم نیز توسط این سازمان در این کشور انجام شد اما در حال حاضر به خاطر وقوع جنگ، مرکز امدادی ایران تعطیل شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی سازمان هلال احمر با نهادهای داخلی و بین المللی، محموله‌های اعزامی به کشور یمن فرستاده شد و به دنبال این فعالیت صلیب سرخ در ژنو اقدامات بیشتری انجام داد و از کشور ایران تشکر کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: تخلیه بار مواد غذایی در بندر جیبوتی و تخلیه بار دارویی در بندر سلامه در عمان انجام می‌شود که بار کشتی امدادی اول در بندر جیبوتی در اختیار سازمان جهانی غذا قرار گرفت و با توجه به امکانات و واقعیت‌های موجود، هلال احمر ایران توانست کار خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی گفت: بیش از دو هزار کشته، 10 هزار نفر مجروح و هزار و 700 نفر آواره در کشور یمن وجود دارد و ارسال کمک‌های مردمی ایران توسط هلال احمر، توانست مسیری در جریان خدمت رسانی به این کشور ایجاد کند.

ضیایی اظهار کرد:‌ کشتی دوم نیز با رعایت استاندارد‌ها و با هماهنگی بین المللی در حال بارگیری در بندر رجایی است و این کشتی نیز پس از تحویل بار به آژانس وابسته ملل متحد، وظیفه خود را به اتمام می‌رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.