معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه 140 تن زباله بیمارستانی در پایتخت تولید می شود ، گفت: به همین منظور کارخانه ای زباله سوز بیمارستانی توسط بخش خصوصی احداث می شود.

مجتبی عبداللهی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه توافقی در خصوص احداث کارخانه زباله سوز بیمارستانی با وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست صورت گرفته است، اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا بصورت مشترک توافق بدست آمده را به مکتوب تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در صورت نهایی شدن توافق بتوانیم توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کارخانه زباله سوز بیمارستانی را احداث کنیم.

عبداللهی با تاکید بر اینکه روزانه 140 تن زباله بیمارستانی در پایتخت تولید می‌شود ، گفت: شهرداری تهران به صورت داوطلبانه روزانه 90 تا 100 تن از این زباله‌ها را جمع‌آوری می کند.

معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: شهرداری بخش عمده‌ای از هزینه‌های جمع‌آوری پسماند بیمارستانی را دریافت می‌کند.

وی با اشاره به تصویب لایحه قانونی برای جمع آوری پسماند بیمارستانی عفونی و خطر ساز تاکید کرد: طبق قانون مسئولیت جمع‌آوری زباله های بیمارستانی عفونی و خطرساز با تولیدکننده آن است اما ما داوطلبانه اقدام به این امر کرده‌ایم.

عبداللهی در پایان یادآور شد: کارخانه زباله سوز بیمارستانی با ظرفیت 150 تنی در آرادکوه ساخته می‌شود.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار