به گفته مأموران فدرال آمریکا، "دنیس هاسترت" قصد داشته با پرداخت حق‌السکوت از فاش شدن رسوایی‌های جنسی خود در دبیرستان "یورک‌ویل"جلوگیری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، رییس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا امروز برای تفهیم اتهام درخصوص پرداخت حق‌السکوت در پوشاندن جرائم سابق خود به دادگاه فدرال شیکاگو احضار می‌شود.

دنیس هاسترت 73 ساله متهم به پرداخت 3.5 میلیون دلار برای پوشاندن سوء رفتارهای سابق خود و فریب مأموران اف‌بی‌آی در این خصوص است. 

به گفته مأموران فدرال آمریکا چیزی که هاسترت قصد سرپوش گذاشتن بر آن را داشته مربوط به رسوایی های جنسی او در سالهایی می شود که در دبیرستان شهر "یورک‌ویل" در ایالت "ایلینوی" به عنوان معلم و مربی کُشتی مشغول به کار بوده است.

هاسترت، که باسابقه‌ترین رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده است، به مدت 8 سال در این سمت بود و عاقبت در سال 2007 جای خود را به "نانسی پلوسی" داده است.

در کیفر خواستی که قضات ارشد فدرال علیه دنیس هاسترت تنظیم کرده اند، او به توافق برای پرداخت مبلغی به فردی ناشناس متهم شده تا در نتیجه آن، ضمن پرداخت غرامت به آن شخص، جرم گذشتۀ او نیز همچنان مخفی نگه داشته شود.

یکی دیگر از اتهام‌های او این است که در حالی که مبلغ 952 هزار دلار را به صورت تدریجی و در قالب مبالغ ده هزار دلاری از حساب بانکی خود خارج کرده، به پلیس فدرال درباره دلیل این کار دروغ گفته است.

چنانچه دو اتهام رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا ثابت شود، 10 سال حبس و 500 هزار دلار جریمه نقدی در انتظار او خواهد بود. در پی فاش شدن این موضوع در ماه مِه سال جاری، هاسترت از سمت خود به‌عنوان مشاور ارشد موسسه حقوقی "دیکشتاین شاپیرو" در واشنگتن استعفا کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار