رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: متاسفانه با وجود کمبود 200 هزار نیروی پرستاری در کشور طی سالهای گذشته شاهد مهاجرت پرستاران بوده‌ایم.

یعقوب جعفری رئیس شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: متاسفانه با وجود کمبود 200 هزار نیروی پرستاری در کشور طی سالهای گذشته شاهد مهاجرت پرستاران بوده‌ایم که شاید بتوان گفت بی اعتنایی به جامعه‌ی پرستاری از دلایل اصلی این مهاجرت باشد.

وی افزود: عده‌ای از پرستاران به دلیل اینکه در خارج از کشور جاذبه‌های محیط کار و دریافتی‌شان بیشتر است، تمایل به کار کردن در این مکان‌ها را دارند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: قطعا اگر در کشور ما بتوانیم مشوقهای تحصیلی را بهتر کنیم، یعنی ادامه‌ی تحصیل برای پرستاران بیشتر شود و همچنین جذبه‌ی مالی را افزایش دهیم می‌توانیم به ماندگاری پرستاران کمک کنیم.

جعفری گفت: طراحی این موارد به عهده‌ی وزارت بهداشت است و تا به حال بحث‌های فراوانی در این مورد کرده‌ایم ولی هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه وزارت بهداشت دوره‌های ارشد و دکتری را برای پرستاران در نظر گرفته است ولی باز هم کفایت نمی‌کند و باید پرستاری تخصصی شود که تا به حال در کشور نداشته‌ایم به هر حال با بهبود روند تحصیلات و اصلاح کسب درآمد پرستاران شاید بتوانیم زمینه‌ی خروج این قشر به خارج از کشور را کم کنیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار