نخست وزیر یونان توافق با طلبکاران بین‌المللی را مشروط به خودداری آنها از تحمیل اقدامات رکودزا به این کشور دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از رویترز، «آلکسیس سیپراس،» نخست وزیر یونان، سه شنبه در گفتگویی با روزنامه ایتالیایی "کوریر دلاسرا"  اعلام کرد اگر طلبکاران بین‌المللی یونان از تقاضاهایی مانند کاهش مستمری‌ این کشور صرف نظر کنند، توافق با آنها ممکن خواهد شد.

سیپراس ضمن اشاره به روند آشتی‌جویانه آتن در روزهای اخیر، اعلام کرد دو طرف می‌توانند درخصوص موارد کلیدی ازقبیل مبلغ اولیه مازاد بودجه به توافق برسند. با این حال، وی به پذیرفتن تقاضای طلبکاران هیچ اشاره‌ای نکرد و تنها به تکرار دیدگاه‌های خود در چند روز گذشته اکتفا کرد. طلبکاران یونان در ازای بدهی خود تقاضاهایی از قبیل کاهش مستمری و سایر هزینه‌های اجتماعی این کشور داشته‌اند.

وی در این گفتگو اعلام کرد: «فکر می‌کنم به توافقنامه‌ای در خصوص مازاد بودجه برای چند سال آینده نزدیک شده‌ایم؛ اما نگرش مثبت نسبت به پیشنهادهای جایگزینی کاهش مستمری یا تحمیل اقدامات رکود زا لازمه چنین توافقی است.»

هشدارهای آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و مقامات بانک مرکزی اروپا - شرکای بین‌المللی یونان – در خصوص پایان مهلت این کشور برای پرداخت بدهی خود، سیپراس را به بیان چنین اظهاراتی واداشت. «ژان-کلود یونکر،» رئیس کمیسیون اروپا نیز در چند روز گذشته نخست وزیر یونان را به بی‌توجهی به تقاضاهای بدهکاران بین‌المللی خود متهم کرد.        


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار