طرح پایش زیست محیطی در شهرک های صنعتی مازندران در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران ،مدیرکل محیط زیست مازندران در آمل گفت:در این طرح 100 ایستگاه در داخل دریای خزر و 23 نقطه از رودخانه های بزگ و کوچک در مازندران پایش زیست محیطی می شود.

مهردادی افزود: 7 رودخانه مهم دریای خزر،رودخانه چالوس،سرد آبرود و چشمه کیله تنکابن به دلیل مسائل زیست محیطی پایش بصورت آنلاین و سیستم هماهنگ شده و در حال اجراست.

وی با هشدار به کارخانه های متخلف زیست محیطی تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بصورت روزانه نمونه گیری و مشکلات را در مازندران و شهرستان رصد می کند که اگر با موردهای برخورد کردیم که مشکلات زیست محیطی داشتند به دادگاه معرفی شدند و یا راسا آنها را پلمپ می کنیم.

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: بعضی از واحدهای صنعتی بخش آلایندگی را ساماندهی کردند و ما آنها را از لیست واحدهای آلاینده حذف کردیم و در چند روز گذشته شرکت هایی که در لیست آلایندگی ما قرارداشتند سیستم تصویه فاضلاب را حل کردند.

مهردادی تاکید کرد: هدف ما این نیست که خدایی ناکرده بستن واحدهای صنعتی باعث خوشحالی ما باشد و اگر به مسائل محیط زیست توجه نکنند برخورد قانونی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه 5 درصد درخواست ها برای دریافت مجوز ساخت کارخانه به دلیل مسائل زیست محیطی رد میشود،تصریح کرد: از 68هزار فقره نامه در سال گذشته 47 هزار فقره بررسی و تائید شد.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به شرایطی که استان مازندران دارد ما شاهد ریزگردها نخواهیم بود گفت: اگر مشکلات زیست محیطی را توجه نکنیم و تالاب های ما خشک شود شاهد وجود ریزگردها در مازندران خواهیم بود.

وی افزود: بخاطر خشکسالی که وجود دارد این نگرانی را در تالاب میانکاله بهشهر داریم و اگر توجه به آن نکنیم ما هم همانند دریاچه ارومیه دچار خشک شدن تالاب های خودمان خواهیم بود.

انتهایپیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.