عضوشورای راهبردی بیمه های زندگی بیمه ایران گفت: بیمه زندگی نامه مان از نمونه های خارجی چیزی کم نداشته و قابلیت رقابت پذیری با بیمه نامه های داخلی، خارجی و بین المللی را دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، ابراهیم حمیدی عضو شورای راهبردی بیمه‌های زندگی بیمه ایران با اشاره به اینکه مطالعات کارشناسی برای بیمه نامه های زندگی یا بیمه نامه جامع عمر و سرمایه‌گذاری را درسال 93 آغاز کردیم، افزود: دراین بازه زمانی به صورت دقیق نقاط قوت و ضعف بیمه نامه‌های فعلی بازار را سنجش کردیم.

وی افزود: این درحالی بود که همزمان مطالعه بر روی بیمه نامه‌های زندگی کشورهای اروپایی، آسیای جنوب شرقی، استرالیا، آفریقا و کشورهای مشخصی همانند ژاپن،کره جنوبی و هندوستان که از ما در این زمینه پیشرفته‌تر هستند را شروع کردیم.

عضو شورای راهبردی بیمه‌های زندگی بیمه ایران با اشاره به اینکه سهم بیمه‌نامه‌های زندگی درکشور‌های پیشرفته حدود  55  درصد از کل بازار بیمه‌ای این کشورهاست، تصریح کرد: هم اکنون سهم بیمه‌نامه‌های عمر انفرادی در ایران کمتر از 3 درصد و مجموع سهم بیمه‌نامه‌های عمر، زندگی و سرمایه‌گذاری نزدیک به 9 درصد است که با توجه به سهم بیمه‌نامه‌های زندگی درکشورهای پیشرفته که 55 درصد می‌باشد سهم بسیار پایینی است.

حمیدی درباره دلایل ضریب نفوذ بالای این بیمه‌نامه در این کشورها اظهارداشت: این بیمه‌نامه در این کشورها به یک ضرورت تبدیل و نهادینه شده است به طوریکه در سبد خرید خانوار‌ها به عنوان یک کالای ضروری جایگاه دائمی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: طبق آمار موجود در این کشورها هر فرد به طور متوسط بین 2 تا 3 فقره بیمه‌نامه عمر انفرادی دارد همچنین تحقیقات ما نشان می‌دهد درکشور کانادا تعداد کثیری از انواع بیمه‌نامه عمر، جامع و زندگی وجود دارد.

وی اضافه کرد: البته دلیل دیگری که از بیمه‌نامه‌های  عمر و زندگی در ایران به خوبی استقبال نشده به ضعف این بیمه‌نامه‌ها باز می‌گردد که باید اصلاح می‌شد.

حمیدی با اشاره به اینکه مهم ترین اولویت هیات مدیره بیمه ایران توسعه بیمه‌نامه‌های زندگی است، ادامه داد: درهمین راستا و پس ازتحقیقات بسیار بیمه مان را که قابلیت رقابت‌پذیری با بیمه نامه‌های عمر، پس انداز و انفرادی خارجی و داخلی را طراحی و روانه بازار کردیم.

وی با توجه به آمار بالای جمعیت جوان کشور، ظرفیت بالقوه این بیمه‌نامه را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: شرکت‌های بیمه ای باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرده و ضریب نفوذ بیمه‌نامه‌های زندگی که بسیار نیز سود‌مند است را افزایش دهند.

عضوشورای راهبردی بیمه‌های زندگی بیمه‌ایران در پاسخ به این سوال که با وجود بیمه‌نامه جامع زندگی در بیمه‌ایران به چه دلیل  بیمه‌نامه جدیدی طراحی و به بازار عرضه شد، تصریح کرد: سهم بیمه‌نامه‌های عمر بیمه ایران درپایان سال 92 13 از کل بازار بیمه‌ای کشور فقط 20 درصد بود که این سهم با کل حق بیمه تولیدی بیمه ایران که حداقل 45 درصد از کل بازار است توازون ندارد.

حمیدی ادامه داد: معتقدم بیمه‌نامه جامع زندگی بیمه ایران بیمه‌نامه کاملی نبوده و توانایی رقابت با بیمه‌نامه‌های سایر شرکت‌ها را نداشت از این رو، با نیازسنجی از بازار موجود  بیمه‌نامه مان را طراحی کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی بین بیمه‌نامه‌های عمر و زندگی در ایران با سایر کشورهاست و آیا این تفاوت‌ها می تواند دلیل عدم استقبال مخاطبان باشد نیز گفت: پایه تمامی بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری دردنیا یکی است و تنها درارائه و میزان خدمات این بیمه نامه‌ها با یکدیگر تفاوت دارند و این موضوع می تواند دلیل عدم استقبال مخاطبان باشد.

مدیرعامل بیمه ایران معین تصریح کرد:بر همین اساس با خلق بیمه نامه مان اشکالات سایر بیمه نامه های داخلی را برطرف کرده وبیمه نامه ای مطلوب و مشتری پسند به بازار عرضه شد.

وی درباره میزان رضایتمندی از فروش بیمه "مان" نیز گفت:طبق آمارنزدیک به 77 هزار نفر این بیمه نامه را از نمایندگان و شبکه فروش بیمه ایران خریداری کرده و از عرضه آن با توجه به مدت محدود ی که فروش آن آغاز شده است رضایت داریم.

حمیدی درباره اینکه درکدام استان ها این بیمه نامه  فروش بیشتری داشته است عنوان کرد:پس از استان تهران مردم خراسان رضوی بیشترین استقبال را از این بیمه نامه داشته اند  و با توجه به مزیت های بالقوه و بالفعل آن روز به روز بر فروش این بیمه نامه افزوده می شود.

عضو شورای راهبردی بیمه های زندگی بیمه ایران درپاسخ به این سوال که چرا مردم درکشورما بیشتر ترجیح می دهند منابع نقد خود را در بانک ها سرمایه گذاری کنند نه در بیمه، تصریح کرد: یکی از دلایل این موضوع تورمی بودن اقتصاد کشورماست هنگامی که تورم بالا می رود و بازارهای دیگر به ظاهر جذابیت بیشتری دارند کسی برای خرید بیمه نامه های زندگی اقدام نمی کند این درحالی است که خرید بیمه نامه های عمر و پس انداز مزیت های فراوانی درکنار سرمایه گذاری برای دارنده آن  ایجاد می کند که درهیچ بازار دیگری نمی توان به آن دست پیدا کرد.

وی درباره برخی از مزیت های بیمه نامه های عمر وزندگی عنوان کرد: شما وقتی نقدینگی دارید و آن را دربانک و یا سایر حوزه ها همچون مسکن سرمایه گذاری می کنید فقط ازسود ارزش افزوده بهره مند می شوید اما اگربا خرید بیمه نامه های عمر وزندگی دراین حوزه سرمایه گذاری کنیداز مزایای جانبی آن همانند پوشش درمانی بیماری های فراگیر همانند سرطان، قلبی وعروقی واعمال جراحی سنگین که هزینه های پزشکی گزافی برای بیمارایجاد می کند می توانید  بهره مند شوید همچنین این بیمه نامه خطرفوت به هر دلیل را نیز تحت پوشش دارد که درهیچ سرمایه گذاری دیگری نمی توانید این مزایا را باهم وبه صورت یکجا داشته باشید.

مدیرعامل بیمه ایران معین درخاتمه گفت: اگر فقط قصد سرمایه گذاری دارید به بیمه زیاد فکر نکنید.

 بیمه نامه زندگی مان از پانزدهم  اسفند سال 1393 به طوررسمی درشعب و نمایندگی های بیمه ایران به صورت گسترده درحال عرضه به بیمه گذاران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار