مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی از اجرای مرحله دوم طرح شناسایی گسترش اعتیاد پس از ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت : مرحله اول این طرح تا پایان خرداد به اتمام می رسد.

محسن روشن پژوه مدیر کل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با خبرنگار رفاهی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح شیوع شناسی اعتیاد به عنوان  یکی از اقدامات سازمان بهزیستی کشور که برای بررسی علل و عوامل اعتیاد انجام می شود،اظهار کرد: طرح شیوع شناسی اعتیاد ( همایش ملی خانوار )یک نمونه مطالعاتی از جمعیت عمومی افراد ساکن شهر و روستا است که در آن دو پرسشگر زن و مرد ، متخصص و آموزش دیده ، همراه با کارت شناسایی به درب منازل مراجعه کرده و سئوالاتی را در خصوص مصرف مواد از خانواده ها می پرسند.

روشن پژوه با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر در تمامی استانهای کشور درحال اجرا بوده و پژوهشگران درحال جمع آوری اطلاعات از نمونه‌های انتخابی هستند تصریح کرد: گروهای هدف این طرح افراد 15 تا 65 ساله هستند.

وی افزود:این طرح در دو فاز اجرا خواهد شدکه فاز اول ، تا پایان خرداد ماه به اتمام رسیده و فاز دوم آن بعد از ماه مبارک رمضان اجرا می شود .

معاون امور پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پایان تصریح کرد: تمامی پرسشنامه ها کاملا بدون نام و نشان و محرمانه ثبت می شود و فقط توسط تیم تحلیگر امکان دسترسی به آن وجود دارد و سازمان بهزیستی از هموطنان می خواهد صادقانه به سئوالات پاسخ داده و  این اطمینان را می دهد که این پژوهش هیچ ربطی به مالیات و یارانه ندارد و صرفا جهت بررسی آمار مصرف و الگوهای مختلف آن انجام می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فاز ، رمضان ، شیوع ، طرح ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار