اکبریان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

شکایت دولت از ۱۳ نماینده مجلس به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان

نایب رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از شکایت معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری از 13 نماینده مجلس شورای اسلامی خبر داد.

شکایت دولت از ۱۳ نماینده به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان/مجلس شکایت را وارد ندانست«عزیز اکبریان» نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، از شکایت معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری از 13 نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با فعالیت مسئولان 2 تابعیتی در دولت، خبر داد و گفت: مدتی پیش دولت از این 13 نماینده شکایت کرده بود که دادگاه نیز شکایت مذکور  را به مجلس ابلاغ کرد.

وی افزود: این ۱۳ نماینده در جلسه علنی روز پنجم بهمن سال گذشته به رئیس جمهور تذکر دادند و تاکید کردند که طبق قانون به کارگیری افراد دو تابعیتی در مناصب دولتی جایز نیست، که بعد از تذکر و قرائت آن در صحن مجلس، دولت از این نمایندگان شکایت کرد.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: بعد از وصول این شکایت به مجلس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تشکیل جلسه داد و اینشکایت فاقد وجاهت قانونی تشخیص و اعضا با اکثریت آراء آن را رد کردند. 

اکبریان با بیان اینکه تذکر نمایندگان در راستای ایفای وظیفه نمایندگی آنها بود و شکایت دولت از آنها معنی ندارد. اظهار داشت: با توجه به اینکه ما در سال هم‌دلی و همزبانی هستیم، مجلس نیز وظایف نظارتی را برعهده دارد، گله‌‌مندیم گه چرا دولت یازدهم در این رابطه از نمایندگان شکایت کرده است.

نایب رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در پایان خاطر نشان کرد: ممکن است در انجام بسیاری از نظارت‌ها، مجلس دچار اشتباهاتی شده باشد، که بهتر است این مسائل را با روابطه حسنه حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار