معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : روزانه هزاران کیلو زباله عفونی در بیمارستانهای کرمان تولید می شود که در حال حاضر ، روند جمع آوری و امحاء آنها ، اصولی و علمی نیست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ،دکتر رشیدی نژاد افزود : بیمارستانهای بزرگ کرمان که دولتی هستند روزانه بین 500 تا یکهزار و 200 کیلوگرم زباله بیمارستانی تولید می کنند که بزودی کار جمع آوری و بی خطر کردن آنها را به بخش خصوصی واگذار خواهد شد .

وی تصریح کرد : دستگاههای امحاء زباله از سالها قبل در بیمارستانهای دولتی کرمان وجود داشته است اما به علت نقص فنی مکرر دستگاهها و نبود شرکتهای تعمیرکار در کرمان ، روند جمع آوری و امحاء زباله به خوبی صورت نمی گیرد.

رشیدی نژاد افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای رفع این مشکل تصمیم گرفته است جمع آوری و بی خطر کردن زباله های بیمارستانی را به شرکتهای خصوصی که توانایی این کار را دارند واگذار شود و شهرداری کرمان هم پذیرفته است این زباله ها را پس از بی خطر شدن ، از بیمارستانها تحویل گرفته و همانند زباله های دیگر دفع کند.

وی علت طولانی شدن واگذاری کار جمع آوری و امحاء زباله های بیمارستانی به بخش خصوصی را محدودیت شرکتهایی که در این زمینه تجربه دارند دانست و گفت: در کشور کمتر از 10 شرکت در زمینه امحاء زباله وجود دارد و این امر باعث کندی روند واگذاری شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد : بیمارستانهای خصوصی کرمان هم موظفند برای دفع اصولی زباله های بیمارستانی خود ، اقدام جدی کنند.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.