سخنگوی دولت گفت: در ماه مبارک رمضان تغییر ساعت کاری نداریم اما کارکنان دولت این حق را دارند که از مرخصی ساعتی استفاده کنند.

نشست خبری سخنگوی دولت آغاز شد
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "محمدباقر نوبخت" سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در روز سه شنبه 19 خرداد در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با رد حذف یارانه نان، اظهار داشت: ما این یارانه را پرداخت خواهیم کرد و فقط اصلاح قیمت برای نانواها مطرح بود که 20 درصد مربوط به آزادخرها می‌شد و هیچ مانعی برای پرداخت یارانه وجود ندارد و دولت تصمیم جدیدی در این زمینه نداشته است. 
 
نوبخت با اشاره به دستگیری معاون رئیس جمهور سابق حمیدرضا بقایی و پرونده ای که درباره وی وجود دارد، تصریح کرد: دولت از زمان شروع به کار خود با اسنادی که در دست داشت، برخی از تخلفات دولت قبل را مشاهده کرد و بسیاری از تخلفات بدون رسانه‌ای شدن به دستگاه قضایی ارجاع شدند. 
 
وی تاکید کرد: معاونت حقوقی رئیس جمهور در این زمینه اقامه دعوی کرده و منتظر نتایج آن هستیم، در مورد اتهام معاون اجرایی رئیس جمهور سابق حق و انصاف این است که خود قوه قضائیه درباره آن اطلاع‌رسانی کند. همچنین دولت در جایگاه قانونی خود برای ارجاع اسناد به قوه قضائیه قبلا اقداماتی انجام داده است. 
 
نوبخت درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اظهار داشت: این خبر از سوی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اطلاع رسانی شد و قطعا یک مسیری را باید طی کند، ملاوردی همین هفته مصاحبه تفصیلی را در این خصوص باید ارائه کند. 
 
سخنگوی دولت با اشاره به ساعت کاری کارمندان دولت در ماه رمضان گفت: طبق روال ماه‌های جاری تغییر برنامه‌ای نداریم و این حق برای کارمندان دولت است که مایلند دیرتر به محل کار بیایند که می‌توانند از مرخصی ساعتی استفاده کنند. 
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: مدیران اجرایی تا جایی که احساس کنند که در کار مردم خللی رخ نمی‌دهد، با آن موافقت می‌کنند، البته مجلس در گذشته طرحی را در این زمینه ارائه داده بود که رای نیاورد و روال جاری ادامه پیدا کرد. 
 
وی همچنین درباره قانون احزاب نیز اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از گذشته  طرحی در این رابطه داشت و قابل رسیدگی بود، دولت نیز در این راستا نظرات کارشناسی خود را بیان کرد که بخشی از آن پذیرفته و بخش دیگرش مورد تصویب واقع نشد. 
 
نوبخت با اشاره به لایحه رفع موانع تولید نیز، افزود: در سال گذشته دولت دو لایحه قانون تنظیم مقررات مالی و رفع موانع تولید را به مجلس فرستاد که مورد تصویب قرار گرفت و یک فرآیندی را طی کرد و در این راستا بخشی از مصوبات مجلس با ایرادات شورای نگهبان مواجه شد و در حال حاضر دولت به دنبال تهیه آئین نامه اجرایی این لایحه است. 
 
سخنگوی دولت اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید 11 مورد از این آئین نامه را تهیه می‌کرد و اولین مورد آن باید در دستور کار هیئت وزیران باشد. لایحه رفع موانع تولید با تاخیر یکساله به دولت باطل شد. 
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به حواشی مراسم ارتحال امام (ره) اظهار داشت: اینکه از سوی دولت شکایتی در این باره تنظیم شود، تا حال حاضر اطلاع رسمی ندارند و اگر اطلاع پیدا کنم، حتما خواهم گفت. 

نوبخت با اشاره به سخنان رئیس جمهور در همایش محیط زیست که گفته بود اگر تحریم‌ها از بین برود، مشکل محیط زیست و آب خوردن مردم حل می‌شود، اظهار داشت: این تحریم‌ها ظالمانه، غیراصولی، غیراخلاقی و ضد حقوق انسان‌هاست، به همین علت نمی‌توان سرمایه‌گذاری مفیدی در بخش محیط زیست و سایر بخش‌ها قرار داد.

وی افزود: تاریخ کسانی که ما را تحریم کرده‌اند روزی محاکمه خواهد کرد این کشورها حتی ایران را از منابعی که قانوناً در اختیارش است، از آن هم محروم کرده‌اند و به هیچ وجه نمی‌توانند خود را مدافع حقوق بشر نشان دهند.

سخنگوی دولت با اشاره به نرخ تورم در کشور اظهار داشت: نقدینگی ما به 800 هزار میلیارد دلار افزایش پیدا کرد که متناسب با آن تورم نیز باید رشد کند. در سال گذشته یک کنترل نسبی در رشد نقدیندگی داشتیم تا در این مسیر افزایش تقاضا رخ ندهد چرا که به دنبال افزایش تقاضا تورم رشد می‌کند.

وی اضافه کرد: رکود در شرایطی به وجود می‌آید که تقاضا به حد کافی وجود نداشته باشد ما در این مسیر نرخ تورم را نیز به زیر 15 درصد تقلیل دادیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره این سوال که همواره گفته می‌شود دولت حل کلیه مشکلات کشور را به توافق هسته‌ای گره می‌زند، اظهار داشت: همگی می‌دانیم که بی‌توجهی به تحریم ظلم است و در واقع یک ظلم بزرگی به جامعه ما وارد شد و ملت را از منابع خودش محروم کردند منابع محدود است و باید واقع‌بینانه در مورد آن مدیریت شود.

نوبخت با توجه به مطالبات تأمین اجتماعی گفت:‌ این سازمان مطالبات زیادی را از دولت از سا‌ل‌های گذشته داشته و در برنامه ششم توسعه یکی از موضوعات دولت پرداخت بدهی‌هاست که این موضوع درباره صندوق‌های بازنشستگی و لشکری و کشوری مورد توجه قرار گرفته است.

نوبخت با اشاره به موضوع مسکن محروم زنان سرپرست خانوار و مسکن مهر اظهار داشت: متقضایان مسکن مهر وامی را از بانک دریافت می‌کردند و شرکت‌ها این مسکن‌ها را احداث می‌کردند و ما در این مسیر با ارائه تسهیلات یارانه به اقشار مورد هدف در تلاش بودیم که این قشر از جامعه را در جهت خانه‌دار شدن یاری دهیم.

وی افزود: این مهم در جهت خانه‌های بافت فرسوده و احداث مسکن در حاشیه شهرها مطرح است و در دو بخش خرید مسکن و احداث آن تسهیلات ارزان قیمت را برای این قشر فراهم ساخت.

نوبخت با اشاره به پرداخت تسهیلات دولت به بنگاه‌های کوچک اقتصادی گفت: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به این بنگاه‌ها وظیفه ماست و در سال جاری 5 میلیارد دلار ارز به صورت جدید وارد صندوق توسعه ملی خواهد شد که قانون 20 درصد از این رقم را برای تسهیلات ریالی به بخش صنعت و کشاورزی ارسال خواهد کرد.

سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی نیز گفت: طبق آخرین گزارشی که از سوی وزیر نفت آمده بخشی از دارایی آن در اختیار وزارت نفت قرار گرفته است و از میزان رقم واصل شده به خزانه نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد.

نوبخت همچنین با اشاره به سفرهای مقامات خارجی و هیئت‌های پارلمانی از سوی فعالان اقتصادی به کشور ایران اظهار داشت: مجموعه این سفرها یک واقعیت است که در سال گذشته یک توافق موقتی انجام شد. هم‌اکنون در حال دریافت تقاضا برای همکاری اقتصادی و سرمایه‌ای در ایران هستیم.

وی افزود: امیدواریم با تأمین حقوق ملت ایران بتوانیم موانع موجود در مسیر راه را برطرف ساخته و اقتصاد خود را با واقعیت اداره کنیم و منتظر نیستیم پول‌های بلوکه شده آزاد شود.

نوبخت تصریح کرد: این موضوع در سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی منعکس است و مورد تأیید مقام معظم رهبری است و امیدواریم با تکیه بر توانایی داخلی خود کشور را اداره کنیم و در حال حاضر نیز کشورهای دیگر منتظر رسیدن ما به توافق نهایی هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به نتیجه انتخابات ترکیه اظهار داشت: ما همواره خواهانیم که ملت‌ها نظرات خود را ارائه دهند و هر نظری که می‌‌دهند برای ما معتبر است ملت ترکیه در انتخابات خود آزادند و ما به انتخابات آنان احترام می‌گذاریم.

سخنگوی دولت در باره واردات داروهای خاص نیز اشاره کرد: تا حال حاضر وزیر بهداشت گزارشی پیرامون واردات این قلم‌ها دارو نداده است.

وی افزود: سازمان مدیریت جلسه‌ای را با وزیر بهداشت برگزار کرد و در آن مشکلات اعتباری این وزارتخانه و همچنین تأمین نیازهای مردم مورد بررسی قرار گرفت و نزدیک 1000 میلیارد تومان برای بیماران کمک نقدی از سوی دولت درنظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
دولت محترم ساعت کاری رو کاهش ندهد ولی دوساعت شیفت بدهد تا کارمندان به حالت خواب سرکار نیاین.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سعید
۲۲:۳۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
بله دیگه شما کدوم کارتون یا تصمیمتون واسه حال و رفاه مردم بوده که این یکی باشه
آقای نوبخت شما که تو گرمای بالای 60 درجه خوزستان قرار نیست روزه بگیری و زندگی کنی
حق با شماس کلا حق فقط واس شماس
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۲۲:۳۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
برای بعضی ادارات فرقی بین کار واستراحت نداره .مثلا شهر داری با چشم خودم دیدم نشسته وبازی کامپیوتری میکنه .سبد کالای ماه رمضان برقراره
Iran (Islamic Republic of)
یک کارمند
۲۲:۱۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
با توجه به حذف ساعت صبحانه وناهار این حق الناس کارمندان دولت است که بر گردن دولت فخیمه تدبیر و امید قرار میگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۱۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
خوب اون یک ساعتی که کارمند حق داره ناهارشو بخوره و توی ماه رمضان وجود نداره رو باید از ساعت کاری کم کنن دیگه. نه؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۴۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
تمام کشورهای اسلامی جهان در ماه مبارک رمضان ساعت کاری کارمندان خود را کاهش می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
ممنون و امیدوارم هر ساله اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۷:۱۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
به حال ما که فرقی نمیکنه چون سالهای قبل هم که ساعت تغییر کرد ما اجبارا به محل کار مراجعه کردیم
Germany
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
قطعناً
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۵:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
کارمندان دولت هم باید در خارج کردن کشور از وضعیت بد اقتصادی سهیم باشند و با تلاش و کار بیشتر کمک کنن کشور را از این وضعیت بد خارج بشه
Iran (Islamic Republic of)
توکلی نیا از اصفهان
۱۵:۰۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
ازآنجاییکه عمل به فرایض دینی واجب عینیست و داد وستدی بین فرد وباری تعالی میباشد ؛به تبع درنگاه نخست اجر دنیوی واخرویش نیز متوجه خود مجری میباشد. پس شایسته وبایسته است هرگونه بهایی را خود شخص پذیرا باشد واز رهگذر این فریضه الهی؛هیچگونه ضرر وزیانی به حق الناس وارد ننماید. لذا جای دارد همگان به این تصمیم خالق و مخلوق پسند دولت محترم ارج نهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناهید ناخدائی
۱۴:۰۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
مسئولین محترم، لطفا با توجه به به گرمای طاقت فرسای تابستان بالاخص برای ما جنوبیها و طولانی بودن ساعات روز و کوتاه بودن ساعات شب و همچنین نیاز به انجام عبادات مخصوص ماه رمضان در کنار کارهای خانه خصوصا برای خانمها، کم شدن ساعات کار در ماه رمضان را تصویب بفرمائید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
واقعا بی انصافی است اینجا بندرعباس دمای هوا 57 درجه است
آن وقت در تلویریون میگن 45 درجه همش به خاطر این است که اینجا تهران نیست و ما شهروند درجه 2و3 هستیم به زعم پایتخت نشینها به خاطر همینه که میگن سواره خبر از پیاده نداره اگه مسئولین راست میگن برای بازرسی الان و توی این گرما بیان نه برج بهمن واسفند که اینجا بهترین هوار رو داره خواهشا توی نظراتتون بزارید نه اینکه بگید غیرقابل انتشاره
Iran (Islamic Republic of)
كارمند
۱۳:۴۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
اي بابا حالا سر ظهر كي مياد اداره با دهن روزه مرخصي ساعتي كه خودمون هم ميدونيم كه ميتونيم بگيرم آقاي نوبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
خیلی عالی بود خبرماه رمضان
Iran (Islamic Republic of)
فريدون
۱۳:۰۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
دست گلتون درد نكنه
انشالله كه از مرخصي استحقاقي هم ميتونيم استفاده كنيم.
حقوقمونم كه ميگيريم.
شما هم خسته نباشين دلاور!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
به خدا تو گرما این درست نیست مرخصی ساعتیم هر 7 ساعت یکروز روزانه حساب میشه ودیگه تا اخر سال باید استعلاجی یا بدون حقوق مرخصی بگیریم .رحم کنید .یعنی با 2 ساعت کم کارکردن وعبادت خدا اقتصاد درست میشه .
-
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
خدا ارحم الراحمينه
-
دلسوخته باخته زاده
۱۲:۴۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
تو اين گرماي بالاي 50درجه خوزستان بفرما اقاي نوبخت تا بدوني كه روزه گرفتن چقدر اجر وثواب داره و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
خیلی زحمت کشیدی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
دستت دردنکنه مرخصی ساعتی حق کارمندراهم منت می زاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
عجب ادمایی هستید برای خودتون روزه میگیرید یعنی وظیفه شرعی تونو بجا میارین ولی سر دولت و مردم منت میذارین!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
عجب سخنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
پس حتما تغییر می کند
Iran (Islamic Republic of)
متخصص!!!!
۱۳:۵۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
چی؟؟؟
آخرین اخبار