در روی خط تهران دوشنبه‌ این هفته معضلات در دسترس بودن آسان مواد مخدر در مولوی ، ماجرای بلاتکلیفی روستا بودن یا مزرعه بودن محمودیه دماوند و خرابی پله‌های برقی چمران – جلال آل‌احمد بررسی شد.

 همه چیز دیده ‌بودیم اما بازار مواد مخدر ....؟!به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در روی خط تهران دوشنبه‌ این هفته در سوژه اول خود به معضل بزرگ بازار مواد مخدر در مولوی پرداخت.

بازار بزرگ تهران سالهاست که محل معاملات کالاهای مختلف است و یکی از مهمترین مراکز اقتصادی ، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی ایران به‌ویژه تهران است.

اما خبری از اهالی مولوی به روی خط تهران رسید که خبرنگار روی خط تهران به مولوی رفت تا از نزدیک موضوع را بررسی کند.

در شب‌های مولوی بازار جدیدی با معضل بزرگ خرید و فروش مواد مخدر راه‌اندازی شده که انگشت حیرت هر بیننده‌ای را به همراه خواهد داشت.این در حالی است که فروشندگان مواد مخدر در این بازار خیلی راحت و بی‌پروا از فروش انواع مواد مخدر صحبت به میان آورده‌اند و از گفته‌های خود هیچ حراسی نداشته‌اند.

موضوع به آنجایی رسید که اهالی مولوی خواستار رسیدگی هر چه سریعتر مسئولان به این معضل بزرگ شدند.

روی خط تهران موضوع را از سردار قادر کریمی جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ پیگیر شد.

وی در پاسخ با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با توجه به محدودیت‌هایی که دارد مسئولیت‌های خود را در امر مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر به‌ویژه در منطقه 12 بصورت جدی دنبال کرده است، اظهار کرد: ما در شب گذشته بالغ بر 113 تن از توزیع کنندگان مواد مخدر در محله مولوی و هرندی را جمع‌آوری کردیم و این تعداد حدود 100 کیلو انواع مواد مخدر شامل تریاک، هروئین، شیشه و آلات و ادوات مصرف مواد مخدر از آنها کشف و ضبط شد.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: طرح ساماندهی منطقه 12 و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر بطور جدی دنبال خواهد شد و یک ساماندهی اساسی در منطقه 12 بویژه مولوی داریم و به صورت مستمر این طرح را انجام خواهیم داد.

سردار کریمی تصریح کرد: هماهنگی‌های خوبی با دستگاه‌های قضایی و اجرایی در شهرداری تهران انجام شده بطوریکه در هفته‌های آینده شاهد یک امنیت خوب در محدوده منطقه 12 به ویژه مولوی خواهیم بود.

وی در پایان گفت: در بحث جمع‌آوری معتادان، راه‌اندازی کمپ و ظرفیت‌هایی در تهران در نظر گرفته شده است، همچنین موضوع خرید و فروش مواد مخدر در معابر به طور قطع پیگیری خواهد شد و این امر بعنوان یک جرم تلقی خواهد شد و تا ده روز آینده برنامه‌های خوبی در این باره خواهیم داشت.

*اینجا سرانجام مزرعه است یا روستا؟!

ماجرای بلاتکلیف روستا بودن یا مزرعه بودن محمودیه دماوند موضوعی بود که روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه دوم خود آن را بررسی کرد.

ماجرا از این قرار است که مزرعه خوش‌ آب‌وهوای وارون دماوند به آنجایی رسیده است که برخی از مسئولان این محل را روستا و برخی دیگر مزرعه می‌نامند.

اما این درحالی است که در این محل ویلا ساخته می‌شود و از طرف دیگر کمیسیون اصل 90 مجلس معتقد است اینجا یک مزرعه است نه روستا ، بطوریکه روستایی بنام محمودیه در این مزرعه خوش‌ آب و هوا چند سالی است که احداث شده است. 

روی خط تهران دوشنبه‌ این هفته موضوع را با پورمختار ، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در میان گذاشت.

وی در پاسخ گفت: این موضوع از راه و روش های زمین‌خواری محسوب می‌شود، روستایی نه در نقشه و نه در تقسیمات کشوری وجود دارد را تبدیل به یک روستا و با ساخت و سازهای غیر مجاز می‌کند.

وی ادامه داد: ساخت و سازهایی غیر قانونی و غیر اصولی شامل ساخت ویلاهایی که روز به روز مانند قارچ رشد می‌کنند به وضوح در این محل دیده می‌شود. حتی در این مکان دریاچه مصنوعی نیز ساخته شده است.

پورمختار مطرح کرد: با افرادی که به طور غیر قانونی در این محل ساخت و ساز کرده‌اند برخورد قانونی خواهد شد.

وی در پایان گفت: وزارت کشور نیز اعلام کرده که اراضی کشاورزی محمدیه دماوند بعنوان روستا مورد قبول نیست.

خندان‌دل معاون وزیر کشور نیز در اینباره گفت: نامه وزیر کشور قرائت شد که به صراحت اعلام کرد: هیچ جایی از نظر ما آبادی نیست و مسئولان دنبال قلع‌وقمع ویلاهایی غیر مجاز محمودیه و زمین‌خواران بی‌تفاوت نباشند.

وی تاکید کرد: بدلیل غیر قانونی بودن ساخت و ساز در محمودیه دماوند هیچگونه تسهیلاتی از جمله انشعاب برق به آنها تعلق نمی‌گیرد، اگر هم در این محل انشعاب برق دیده شود مربوط به واحد نگهبانی است که به آنها برق داده می‌شود.

*آیا بزودی پله‌های برقی چمران – جلال آل احمد راه‌اندازی می شود؟!

روی خط تهران دوشنبه‌ این هفته پیگیر موضوعی شد که به صورت تصویر ارسالی شهروندان در گزارش روی خط تهران  دوشنبه هفته گذشته پخش شد.گزارشی که پیرامون خرابی پله‌های برقی تقاطع چمران – جلال آل احمد بود.

شهرداری منطقه 2 به روی خط تهران دوشنبه این هفته آمد و در پاسخ به این سوال که آیا سرانجام پله های برقی تقاطع چمران – جلال آل احمد راه‌اندازی می شود گفت: بزودی قطعات پل عابر پیاده  تقاطع چمران – جلال آل احمد تعمیر می‌شود و در پایان این هفته پله‌های برقی این پل راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار