عباس سليمي گفت: شهرداری تهران در کنار برنامه‌های عمرانی، اهتمام ویژه‌ای به قرآن کریم دارد زیرا ایمان و تقوا برکات الهی را به شهر‌ها و روستا‌ها سرازیر می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛ عباس سلیمی استاد پیشکسوت قرآن کریم وعضو شوراي عالي قرآن شهرداري در مراسم افتتاح نمايشگاه قرآني شميم وحي كه در در پارك گفتگو با اشاره به علت مشکلات جوامع بشری اظهار داشت: خداوند در آیه 124 سوره مبارکه «طه» می‌فرمایند: هرکسی که از یاد خدا دوری کند زندگی بر او سخت می‌شود و معیشت تنگی رزق در انتظار اوست برهمین اساس یکی از مهمترین دلایل سختی‌های زندگی دوری از یاد خدا و عدم توجه به انس با قرآن است.

وی با بیان اینکه قرآن کلام الهی و راه رسیدن به سعادت است، افزود: برای استفاده از نعمت‌های الهی باید ایمان به خدا را در جامعه تقویت کرد چرا که خداوند در آیه 96 سوره مبارکه اعراف می‌فرمایند: اگر اهل شهرها و آبادی‌ها ایمان و تقوا را سرلوحه خود قرار دهند ما برکات فراوان زمین و آسمان را برای آنها نازل می‌کنیم.

سلیمی با اشاره به توجه شهرداری به مسائل قرآنی گفت: شهرداری تهران در کنار عمران و آبادانی اهتمام ویژه‌ای به فعالیتهای قرآنی دارد به طوریکه سال گذشته اقدام به تشکیل شورای عالی قرآن شهرداری کرد که برکات بسیاری داشت.

وی با بیان اینکه پس از تشکیل شورای عالی قرآن شهرداری 206 جلسه کارشناسی تشکیل و بالغ بر 195 مصوبه در دستور کار قرار گرفت گفت: در کنار این برنامه‌ها دوره‌های تربیت معلم قرآن برای ترویج فرهنگ قرآنی برپا شد.

این استاد پیشکسوت قرآنی برگزاری کلاسهای کارشناسی و بررسی چالشهای طرح‌های قرآنی را از مهمترین برنامه‌های شورای عالی قرآن شهرداری عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها برای ایجاد انس عمومی قرآن ایجاد شده است و ما در صدد هستیم رفتار قرآنی را در جامعه ترویج بدهیم تا از این طریق فرهنگ قرآنی به سمت سبک زندگی قرآنی پیش روند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار