سمینار بین المللی آلودگی هوا با حضور مشاورین اتحادیه ی اروپا و سازمان جهانی بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

   

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ دبیر علمی سمینار بین المللی آلودگی هوا در اصفهان گفت: این سمیناریک روزه به منظور شناسایی عوارض آلودگی هوا بر سلامت و راهکارهای نوین مقابله با آن و با حضور سه تن از صاحب نظران و مشاورین این حوزه در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی بهداشت و عضو دانشگاه بارسلونا برگزار شد.

پروفسور رویا کلیشادی ارائه ی تازه های بهداشتی و پزشکی در زمینه ی آلاینده های هوا ، ارائه ی یافته های جدید پروژه های بین المللی در مورد آلودگی هوا ، راهکارهای ارتقاء کیفیت هوا و ارتقای حمل و نقل و فضاهای سبز شهری را از محورهای اصلی این همایش عنوان کرد و افزود: ما در خصوص آلاینده های محیط زیست و ریز ذرات معلق در هوابا مشکلات اساسی و بنیادی روبرو هستیم که در این همایش با دعوت از صنایع ، مسئولین محیط زیست ، و ستاد حوادث غیر مترقبه و ... سعی بر بهبود اوضاع و ارائه ی راهکارهای مشکل گشایی می باشیم .

وی خاطر نشان کرد: اصلاح وضعیت سوخت نیروگاههای کشور و بنزین مصرفی و ..را از اقدامات انجام شده در این راستا است که البته هنوز از وضعیت مطلوب فاصله ی زیادی داریم که امیدواریم با کم کردن انرژی ها و آلاینده های خانگی و توسعه ی فضای سبز ، این روند تسریع شود.

گفتنی است : علاوه بر این سمینار یک روزه ، در طول هفته ی جاری ، باحضور صاحب نظران و مشاورین این حوزه در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی بهداشت و 11 دانشگاه کشور ، نشستها و کارگاههای تخصصی برگزار می گردد.  


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.