معاون بهره برداری شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان نسبت به عواقب تلخ شنا در کانال های آبیاری هشدار داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ؛  ناصر بهمنش فر افزود: برخی افراد تصور می کنند کانال آبیاری می تواند به عنوان یک استخر مورد استفاده تفریحی قرار گیرد، اما از این نکته مهم غافلند که نوع طراحی کانال ها با شکل استخرهای عمومی کاملا متفاوت است.

وی تاکید کرد: شیب بدنه کانال ها خروج شناگران را با مشکل مواجه کرده و خطر غرق شدن را افزایش می دهد و از طرفی به دلیل سرعت زیاد آب در برخی از کانال ها و وجود رسوبات بستر کانال در صورت بروز مشکل برای شناگر، امکان خروج از کانال به راحتی میسر نبوده و نجات فرد غریق نیز به سختی صورت می گیرد.

بهمنش فر ،همچنین با اظهار تاسف از غرق شدن افراد بویژه مسافران در رودخانه دز، خواستار همکاری همه نهادهای مرتبط جهت کاهش حوادث غرق شدگی شد و افزود: به دليل عمق زياد آب و مسافت طولاني ساحل رودخانه دز، اجساد قربانيان به آساني كشف نمي شود و خانواده هاي آنها به منظور كشف جسد، تقاضاي كاهش جریان خروجي سد تنظيمي دز را مي نمايند كه در اينگونه موارد تا پيدا شدن پيكر فرد غرق شده چندين بار آب خروجي از سد كاهش داده مي شود.

به گفته وی کاهش جریان خروجی سد تنظیمی و قطع آب کانال ها بویژه در تابستان به مزارع کشاورزی آسیب می رساند.

این مقام مسئول از همه خانواده ها و مسافران خواست در نقاط عمیق و خطرناک رودخانه شنا نکنند و بویژه برای شنا کردن به هیچ وجه از محدوده تأسیسات سد تنظیمی دز و کانال های آبیاری استفاده نکنند.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: خوزستان ، شنا ، ممنوع ، کانال ، خطر ، غرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.