معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داد:

امید در جامعه از موضوعات محوری در نشاط اجتماعی است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت:یکی از موضوعات محوری در نشاط اجتماعی افزایش امید در جامعه است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی  در حاشیه دومین نشست از سلسله نشست‌های گسترش نشاط و امید در جامعه با بیان اینکه امید و نشاط موتور محرکه برای نظام‌های اجتماعی است اظهار کرد: اگر بتوانیم در سطح گفتمان بین رشته‌ای به آن بپردازیم موضوع مثمر ثمری است. 

وی افزود: هدف این است که این گفتمان را در کشور رایج کنیم، ما از لحاظ بحث نشاط در سطح متوسط هستیم و می‌خواهیم به جای نیمه پر یا خالی لیوان تمام آن را ببینیم. هدف ما  این است که گفتمان نشاط و امید را در جامعه برقرار کنیم و در جایگاه دولتی از جمله شورای عالی رفاه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به سیاستگذاری در این زمینه برسیم. 

مسعودی‌فرید با اشاره به اینکه موضوع توسعه روحیه نشاط اجتماعی در برنامه چهارم توسعه مطرح شده بود گفت: همه از جمله رسانه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در این زمینه باید نقش فعال داشته باشند. در آخرین بررسی جهانی در حوزه نشاط اجتماعی کشور ما از 10، نمره 5.5 را گرفته است اما باید توجه کرد که شاخصه‌های استاندارد جهانی متاثر از فرهنگ هر کشوری نیست .

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین به کارکرد مثبت‌گرایانه امید اشاره کرد و افزود: ما باید در هر پله‌ای که هستیم تلاش کنیم که به پله‌های بالاتر ارتقاء پیدا کنیم و  توجه کنیم که مقوله‌های زیادی بر امید و نشاط اجتماعی تاثیر دارد و این بحث از موضوعات فردی و اجتماعی به صورت توامان متاثر می‌شود. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  موضوع امیدو نشاط اجتماعی تا چه حد با مسئله رفاه در جامعه مرتبط است، گفت: مسائلی ازجمله عدالت اجتماعی، نبود تبعیض در جامعه، شفافیت و پاسخگویی و افزایش مشارکت مردم در این زمینه تاثیرگذار است و یکی از موضوعات محوری در نشاط اجتماعی افزایش امید در جامعه است. ما  برای رسیدن به ایران 1404 نیاز به امید اجتماعی داریم. 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار