مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از انجام کار کاوش باستان‌شناسی در محوطه شکارگاه خسروکرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ؛ علی فعله‌گری گفت: شکارگاه خسرو بخشی از مجموعه تاریخی فرهنگی ارزشمند تاق‌بستان است

وی با اشاره به اینکه شکارگاه خسرو پرویز از ارزشمندترین آثار دوران ساسانیان است، افزود: در چند سال گذشته و به موازات آغاز اجرای طرح بزرگ ساماندهی تاق بستان، یک فصل کاوش باستان‌شناختی در شکارگاه خسرو کرمانشاه انجام شد.

فعله گری افزود :امسال نیز درنظر داریم که فصل دیگری از کاوش باستان‌شناسی را در شکارگاه خسرو به انجام برسانیم.

رهبر سرپرست هیات کاوش در مکان موسوم به شکارگاه خسرو کرمانشاه در اولین کاوش این شکارگاه گفت: «ازآنجایی که در آن دوران شاهان و شاهزادگان از دوران کودکی آموزش های مختلف شکار و نبرد را می آموختند، لذا وجود محیطی محصور جهت انجام شکار برای پادشاهی همچون خسرو، دور از ذهن به نظر می رسد.

وی گفت :با توجه به دیوارهای قطوری که اطراف این محیط را دربرگرفته، تصور من این است که این محیط یک شهر یا یک پادگان نظامی از دوران اشکانی بوده است».

این باستان شناس برجسته کشور، گفت: «برای اظهار نظر قطعی در خصوص این مکان تاریخی در شهر کرمانشاه نیاز به انجام فصل های بعدی کاوش باستان شناسی است».

انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمانشاه ، شکار ، خسرو ، باستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.