لرستان؛

کاهش 3 هزار و 500 هکتاری تولید ذرت در کوهدشت

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سطح زیرکشت ذرت در کوهدشت ۴ هزار هکتار بوده که به علت بحران کم‌آبی این مقدار امسال به ۵۰۰ هکتار کاهش یافته است.

کاهش 3 هزار و 500 هکتاری تولید ذرت در کوهدشتبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از لرستان، غضنفری افزود: در گذشته مناطق جنوبی لرستان به‌عنوان قطب تولید ذرت کشور محسوب می‌شد به‌طوری‌که 4 هزار از اراضی شهرستان کوهدشت زیر کشت ذرت بود ولی در حال حاضر به علت بحران کم‌آبی، این مقدار به سطح 500 هکتار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ورود کشاورزان مهاجر به استان، کشت‌های استراتژیک را تحت‌تأثیر قرار داده است، عنوان کرد:کشاورزان غیر بومی با کشت محصولات آب دوست مانند هندوانه و پیاز، منابع آب استان را به یغما می‌برند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به فعالیت کشاورزان مهاجر در جهت تولید بیش از نیاز استان و هدر رفت منابع آبی و خاکی، تصریح کرد: کشاورزان غیربومی پس از برداشت محصول، روکش‌های پلاستکی مورد استفاده خود را در سطح مزارع رها می‌کنند و از این طریق سبب آلودگی‌های زیست محیطی می‌شوند.

غضنفری با اشاره به لزوم برخورد قانونی با کشاورزان مهاجر در استان، بیان کرد: 50 درصد بهره‌برداران کشاورزی لرستان، وسعت اراضی کشاورزی آن‌ها کمتر از پنج هکتار است و در بخش کشاورزی نیز سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام نشده، در نتیجه کشاورزان لرستان از بضاعت مالی بسیار کمی برخوردارند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: ذرت ، کاهش ، سطح ، بحران ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.