رودهن؛

نظام بانکی نبض اقتصاد است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نظام بانکی نبض اقتصاد است و کوچکترین معضل در آن اقتصاد ایران اسلامی را دچار مشکلات و خلاء های بزرگ خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از رودهن، حسین گروسی در مورد ساختار نظام بانکی کشور گفت: ساختار پولی و ریالی و اعتباری نبض اقتصاد کشور را در دست دارد و کوچکترین خلل در آن حیات اقتصاد ایران اسلامی را به خطر می اندازد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: رشد قارچ گونه موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز که با نصب تابلو در کشور مشغول فعالیت هایی خارج از مسیر تعریف شده سیاست های بانکی ایران اسلامی در حال فعالیت می باشند مانعی بزرگ در بستر اقتصاد کشور است.

گروسی با انتقاد از عدم نظارت متولیان امر و در راس آنها بانک مرکزی در رشد بی رویه موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز قانونی، تصریح کرد : نوار طولانی این موسسات فاقد پروانه قانونی فعالیت در بستر نظام بانکی کشور، گواهی بر نبود نظارت دقیق و درست بر روند شکل گیری این موسسات غیر مجاز است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهار داشت: بانکداری اسلامی خارج از ربا و هرگونه معضلات غیر شرعی در بدنه بانکداری سلامت اسلامی می باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.