دانشيار گروه علوم و صنايع غذايي، دانشكده كشاورزي دانشگاه تبریز گفت: صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی است و با تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی ضمن تولید مواد غذایی و سایر فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا، امکان نگهداری و حمل و نقل آسان محصولات فراهم می ‌شود.

صُدیف آزادمرد در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: در حال حاضر شاهد  20 الی 30 درصد ضایعات در بخش کشاورزی هستیم که معادل 20 میلیون تن محصول کشاورزی است و ارزشی برابر با 5 تا 10 میلیارد دلار برآورد شده است.

وی تصریح کرد: گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی با ایجاد فرآیندهای فرآوری و بسته بندی یکی از موثرترین گزینه های کاهش حجم ضایعات محصولات کشاورزی محسوب می شوند.

آزادمرد ادامه داد: ايجاد صنايع تبديلی يکي از سودمندترين ارتباطات بين دو بخش صنعت و کشاورزی است.

دانشیار گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: کارشناسان صنایع تبدیلی را در ثبات بازار و توسعه صادرات موثر می دانند.

وی از نقش صنایع تبدیلی در حمل و نقل آسان مواد غذایی گفت و افزود: صنايع تبديلي و تکميلی يکي از مهم ترين عواملی است که مي تواند هَدَررَفت توليدات کشاورزي را کاهش دهد.

آزادمرد تاکید کرد: ایجاد تنوّع در محصولات کشاورزی از طریق صنایع تبدیلی قدرت پاسخگویی بازار به مصرف کنندگان با سلیقه های مختلف را افزایش می دهد.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.