با حضور مدیر عامل تعاون روستایی کشور امروزدر مراسمی احد بهجت حقیقی به عنوان مدیر کل جدید تعاون روستایی فارس معرفی و از زحمات حسن شیبانی در این سمت تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از شیراز؛ مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در این مراسم گفت: اقتضای کار کشاورزی بر کار جمعی است و پیشبرد این بخش با کار فردی امکان پذیر نیست.

حسین صفایی با بیان اینکه تولید کشاورزی ایران متکی به توان کشاورزری خرده پا است گفت: 80 درصد کشاورزان ایران خرده پا هستند.

وی گفت : سازمان مرکزی تعاون روستایی برای ساماندهی کشاورزان روند ایجاد تشکل های تخصصی کشاورزی را در پیش گرفته است افزود:در ایران شکل گیری و اداره تعاونی های روستایی و کشاورزی به صورت شبکه ای است.

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای تعاونی ها گفت: در حال حاضر 3 میلیون تن انبار چند منظوره در خدمت تعاونی ها است .

صفایی با تاکید بر لزوم شبکه های تعاونی همچنین افزود: در سند چشم انداز باید 25 درصد اقتصاد کشور در دست تعاونی ها باشد که در حال حاضر تنها 8 درصد در دست تعاونی ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این مراسم گفت: هدف ماهوی تعاون روستایی خرد جمعی و تفکر عقلانی و تغییر رفتار از فرد گرایی به جمع گرایی است.

مهدی قاسمی به اهمیت جایگاه تشکل های مردم نهاد اشاره کرد و گفت : نظام خرده مالکی نظامی منسوخ شده است و به لحاظ اقتصادی بازدهی اقتصادی کافی را نخواهد داشت .

وی همچنین در ادامه افزود: بنا داریم از توان تعاون روستایی فارس در ساماندهی نظام بهره برداری محصول استفاده بیشتر کنیم .



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.