استفاده از پتانسیل دانشجویان خارجی برگزیده در ایران

برنامه‌های ویژه مادی و پژوهشی به نخبگان و فعالان در عرصه‌های پژوهشی و علمی دانشگاه اختصاص داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی  گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛ حضور دانشجویان خارجی در کشور و افزایش نرخ جذب آنها در دانشگاه‌های ایران اثرات بسیار مثبتی بر ارتقای سطح علمی و فرهنگی کشور خواهد داشت. از این رو دانشگاه‌ها برای افزایش جذب دانشجویان غیر ایرانی اقداماتی انجام می‌دهند و دانشگاه تهران در این امر از پیشروها بوده است. 

در همین راستا دکتر قهرمانی معاون بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: برنامه‌هایی برای جذب دانشجویان  غیر ایرانی و استفاده از پتانسیل این افراد در کشور، از قبل برنامه ریزی شده است. 
این برنامه‌ها به گونه‌ای است که اساتید و دانشجویان داخل و خارج از کشور با هم تعامل داشته باشند تا پیشرفت‌های بیشتر حاصل شود. 

وی همچنین افزود: در این خصوص امتیازات بیشتری هم ایجاد کردیم تا افراد بتوانند فعالیت های بین‌المللی و شاخص‌های بین‌المللی را ارتقاء بخشند و علاوه بر این نگاه ویژه‌ای به این افراد خواهیم داشت تا در فرصت‌های مطالعاتی و کنفرانس‌ها بیشتری شرکت کنند که زمینه ساز فعالیت‌های پژوهشی بیشتری باشد. 

معاون بین‌المللی دانشگاه خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران مقام اول دانشگاه‌های جهان اسلام را به خود اختصاص داده است و در برخی رشته‌ها مانند نانو تکنولوژی در مقام هفتم جهان قرار دارد که در این مسئله نخبگانی از داخل کشور و همچنین دانشجویان و اساتید برتر غیر ایرانی حاضر در دانشگاه نقش داشته‌اند. 

وی ادامه داد: در دانشگاه تهران، دانشمندانی حضور دارند که جز یک درصد دانشمندان جهان‌اند و همینطور جز پر استنادترین دانشمندان دنیا. 

پذیرش دانشجو در دانشگاه تهران طبق ضوابط خاصی است 
قهرمانی در این باره گفت: روند پذیرش از طریق سایت دانشگاه و یا به صورت حضوری انجام می‌شود و این فرآیند به حدی افزایش یافته است که به ازای هر 40 نفر دانشجو، 1 نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران حضور دارد، که البته این آمار بدون احتساب افراد حاضر در دوره‌های کوتاه مدت است و دانشجویان غیر ایرانی زمانی جذب دانشگاه می‌شوند که توانایی‌های آن برای تحصیل در دانشگاه تهران با نظر دانشکده‌های مربوط تایید شده باشد. 

برنامه‌های آتی دانشگاه برای جذب دانشجو 
قهرمانی در این‌باره افزود: برنامه‌های آتی دانشگاه این است که با همکاری شورای انقلاب فرهنگی و وزارت علوم بتوانیم دانشجویان غیر ایرانی را با زبان غیر فارسی تحت آموزش قرار دهیم.




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.