رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل گفت: ۳۱ واحد تولیدی به عنوان آلاینده محیط زیست معرفی شدند که این موضوع سبب ایجاد مشکل در رابطه با فعالیت این واحدها شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی‌کنند طبق تشخیص و اعلام سازمان محیط زیست مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش در طی 4 دوره سه ماهه به عنوان عوارض آلایندگی می‌باشند.

وی گفت: بر همین اساس اداره‌کل محیط زیست استان اردبیل لیست مورد نظر را تهیه کرده و در اختیار اداره امور مالیاتی قرار می‌دهد که اداره مالیاتی این لیست را قبول نکرده و خواستار تایید سازمان محیط زیست و ابلاغ آن از طریق سازمان امور مالیاتی کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل همچنین تصریح کرد: این موضوع باعث از بین رفتن زمان و ایجاد مشکلات غیر قابل پیش‌بینی برای تولیدکنندگان و صنعت‌گران استان اردبیل می‌شود که برای مثال شرکت آرتا سرام قائم از لیست محیط زیست برای دوره‌های 4 و 3 حذف شده ولی تا به امروز به علت سیکل‌کاری، مورد قبول اداره مالیاتی استان اردبیل قرار نگرفته و مجبور به پرداخت عوارض است.

پیرموذن در ادامه بیان‌کرد: سازمان محیط زیست اردبیل را به عنوان پایلوت صنعت سبز انتخاب کرده که این موضوع هیچ فایده‌ای برای اردبیل ندارد و باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای واحدهای تولیدی اردبیل می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.