بنابراین گزارش، در سال 93 – 92 حدود 12 میلیون و 300 دانشآموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه در 105 هزار مدرسه و بیش از 750 منطقه آموزش تحصیل میکردند که از این تعداد 6 میلیون و 850 هزار نفر در مقطع ابتدایی ، 2 میلیون و 212 هزار نفر در مقطع متوسطه اول و 3 میلیون و 270 هزار نفر در مقطع متوسطه دوم حضور داشتند.
بر اساس این گزارش، علاوه بر تمام این مطالب 5.8 درصد از دانشآموزان در مدارس غیر دولتی و بقیه در مدارس دولتی تحصیل میکردند یعنی 11 میلیون و 237 هزار نفر از دانشآموزان در مدارس دولتی و یک میلیون در مدارس غیر دولتی تحصیل میکردند.
بنابراین با این تعداد جمعیت دانشآموزی و البته اتفاقاتی که در خصوص تعرض به برخی از دانش آموزان رخ داده، نیازمند بررسی جدی تر در این زمینه است.به همین علت به سراغ سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران رفتیم تا از آخرین وضعیت بررسی تعرض به دانشآموزان مطلع شویم.
ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با
خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی، پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با اقدامات به عمل آمده باید بگویم که بلافاصله بعد از اطلاع از این موضوع هیئتی از سوی آموزش و پرورش متشکل از بازرسی، حراست و مشاوره و روابط عمومی به مدرسه مورد نظر جهت رسیدگی مراجعه کردیم و پس از بررسی های اولیه بلافاصله ابلاغ معاون مدرسه لغو و مدیر مدرسه نیز به دلیل بیتوجهی به گزارشات واصله برکنار و فرد دیگری به عنوان مدیر مدرسه منصوب شد.
وی افزود: با توجه به آثار سوء اجتماعی و اداری و قبح عمل ارتکابی و در راستای ماده 13 تخلفات اداری و البته موافقت وزیر، لغو حکم آماده به خدمت نامبرده صادر شد.
ثقفی تصریح کرد: در تاریخ 4 تیرماه 93 هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان رای اخراج فرد مورد نظر را صادر کرد که این رای در تاریخ 23 مهر ماه 93 توسط هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری قطعی شد.
وی در ادامه گفت: البته متعاقب آن، حکم اخراج فرد مورد نظر در تاریخ 24 آبان 93 صادر گردید و در آن زمان شکواییه هایی علیه معاون مذکور به صورت جداگانه از سوی آموزش و پرورش تنظیم و در شعبه رسیدگیکننده به پرونده الحاق گردید.
ثقفی در ادامه اظهار داشت: در طول این مدت طی چندین مرحله مجربترین مشاوران و روانشناسان و اساتید دانشگاهها در مدرسه حضور یافته و نسبت به آموزش خانواده به تفکیک پایهتحصیلی اقدام نمودند و همچنین به صورت پرسشنامه سنجشهایی برای شناسایی دانشآموزان در معرض آسیب نیز به عمل آمد.
وی در ادامه به جلسات توجیهی و آموزشی اشاره کرد و گفت: البته در کنار این اقدام جلسات توجیهی و آموزشی ویژه مهارت های ارتباطی برای سایر مدارس محدوده منطقه حادثه برگزار شد و بروشور ویژه برای اولیا تحت عنوان تربیت جنسی( پیشگیری از سوء استفاده جنسی) تهیه و توزیع گردید.
ثقفی تصریح کرد: مراکز مشاور آموزش و پرورش به صورت رایگان و خارج از نوبت به ارائه خدمات مشاورهای در این خصوص پرداختند و همکاران شاغل در دبستان نیز آموزشها و توجیهات لازم را در مواجهه با دانشآموزان و اولیاءشان فرا گرفتند.
در کنار این اقدامات میتوان به موارد دیگری از قبیل نصب فوری دوربین مدار بسته در محلهای عمومی دبستان، به منظور ایجاد آرامش روحی در اولیا و دانشآموزان، شاداب سازی و زیبا سازی فضای فیزیکی و دیوارهای حیات و تخریب مکان وقوع حادثه و تبدیل آن به سالن اجتماعات نام برد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در بررسی های به عمل آمده، پیش از این اتفاق هیچ شکایت و مراجعهای در خصوص مسائل غیر اخلاقی از مدرسه مذکور یا فرد مورد نظر به آموزش و پرورش واصل نشده و در پرونده گزینشی و استخدامی فرد مورد نظر نیز نکته مبهم و سابقه سوئی وجود نداشته است.