به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمد اخباری افزود: ما در بحث نظارت بر مراکز و رتبهبندی آنها جدی هستیم و تلاشمان بر این است تا رشتههای جدید را براساس رتبهبندی مراکز اعطا کنیم.
وی با یادآوری اینکه در مراکز علمی – کاربردی نباید در حوزه مهارتآموزی، کارورزی و کاربینی قصور و کوتاهی انجام شده و ملاک پرورش نیروی انسانی ماهر مورد بیمهری قرار گیرد، تصریح کرد: هر کس در این حوزه کم بگذارد، عمل و رفتارش بخشودنی نیست.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی با یادآوری اینکه نظارت ما سیستمی و با احاطه کامل است، گفت: ما سیستمی را طراحی کردیم تا از اول مهر ماه نظام نظارتی و رتبهبندی ما که در آن 200 شاخص مد نظر قرار میگیرد، عملیاتی شود.
اردبیل میتواند پایلوت آموزش تربیت مدرس قرار گیرد
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی در مورد ساماندهی مدرسان دانشگاه جامع علمی – کاربردی نیز افزود: اساس کار هر مرکز مدرسان و مهارت نیروی انسانی است به طوریکه 60 درصد مدرسان ما فاقد مهارتهای لازم هستند که سعی میکنیم در تابستان امسال در قالب دورههای آموزشی و بازنگری که در رشتههای آن انجام میدهیم نسبت به ساماندهی مدرسان این دانشگاه اقدام لازم را انجام دهیم.
اخباری تصریح کرد: با توجه به اینکه 40 درصد برنامههای آموزشی این دانشگاه تئوری و 60 درصد عملی است، ما قطعاً به سمتی حرکت میکنیم تا دانشگاههای ما در مسیر تعریف شده قرار گرفته و آنگونه که انتظار میرود در برنامه ششم نیز بتواند به جایگاه خود دست پیدا کند.
وی تصریح کرد: مراکز ما مأموریتگرا هستند و سعی و تلاششان بر ایجاد رشتههای تخصصی است تا با هدف توانمندی نیروی انسانی فعالیت کنند و به یقین در این راستا ما کار نمیکنیم بلکه باید با جان و دل تلاش کنیم تا مطالبات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در تربیت نیروی انسانی متناسب با بازار کار روی زمین نماند.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی در ادامه گفت: دانشگاه جامع علمی – کاربردی تلاش میکند تا شرکتهای دانشبنیان که همان عناصر اصلی در تحققبخشی به اقتصاد مقاومتی هستند، عینیت پیدا کرده و ما بتوانیم در مسیر توسعهیافتگی گام برداریم.
انتهای پیام/گ