جذب دانشجویان خارجی باعث می‌شود این دانشجویان سفیران صلح در کشورهای خود باشند.

محمدصادق ضیایی، مدیر سابق روابط عمومی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: معضل بزرگی که منطقه با آن مواجه است و درگیر تنش شده است، عدم شناخت و آگاهی مردم منطقه از فرهنگ و مذاهب همدیگر است و این فرصتی شده است تا دشمنان مسائل و تنش‌های مذهبی را تشدید کنند.
این امر بدین معناست که دانشجویان از کشورهای مختلف منطقه در دانشگاه‌های سایر کشورها حضور یابند و تعاملات در حوزه پژوهشی را بهبود ببخشند.

ضیایی ادامه داد: برپایی جشنواره بین‌المللی دانشگاه تهران فرصت مناسب و نمادینی است که از نکات مثبت فرهنگ کشورهای مختلف رونمایی می‌کند.

وی همچنین گفت: حضور دانشجویان در کشوری دیگر به منزله‌ی وطن دوم آنهاست و بر همین اساس جذب دانشجویان خارجی باعث می‌شود این افراد سفیران صلح در کشورشان باشند و از ایجاد خشونت‌ها و تنش‌ها جلوگیری کنند.

ضیایی در پایان به این نکته اشاره کرد که بهتر است این تعاملات متقابل باشد اما از آنجایی که ایران جامعه‌ای باز است و خانواده‌ها در اعزام فرزندان تلاش می‌کنند، اما کشور در جذب دانشجوی خارجی توسعه کمتری یافته است.البته در دولت جدید رویکرد خوبی ایجاد شده است که نیاز به حمایت جدی دارد‌، چرا که این امرسرمایه‌گذاری فرهنگی برای ثبات ایران و منطقه است.





انتهای پیام/ 

برچسب ها: دانشجویان ، تحصیل ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار