بحران مالی یونان و بحران سیاسی اوکراین به دو چالش اصلی در اجلاس گروه 7 کشور صنعتی جهان تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ هفت کشور صنعتی جهان از امروز اجلاس "جی 7" را در شهر گارمیش آلمان آغاز می‌کنند. هرچند رسیدگی به موضوعات متعدد بین المللی شامل بهداشت جهانی، مقابله با بیماریهای واگیردار مانند ابولا و جلوگیری از گرم‌تر شدن کره زمین در دستور کار شرکت‌کنندگان در این اجلاس قرار دارد؛ به نظر می رسد چگونگی حل بحران اقتصادی یونان و بحران سیاسی اوکراین از مهمترین عناوین مورد بحث در این اجلاس خواهد بود.

"آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان میزبان مقامات انگلیس، آمریکا، کانادا، فرانسه، ژاپن و ایتالیا است. وی برای رسیدگی به مشکل مالی یونان و بحران داخلی اوکراین، دیدارهایی جداگانه با مقامات هر دو کشور انجام می‌دهد. اتحادیه اروپا مشکلات مربوط به یونان و اوکراین را عامل بی‌ثباتی در این منطقه می‌داند و طبق پیش بینی کارشناسان اگر هرچه زودتر به این دو مشکل رسیدگی نشود، تبعات منفی آن دامن‌گیر همه کشورهای اروپایی خواهد شد.

یونان برای ارائه طرحی منسجم جهت بازپرداخت بدهی‌های خارجی خود فقط 10 روز مهلت دارد و درگیریهای مسلحانه در شرق اوکراین نیز باوجود اعلام آتش‌بس، هنوز متوقف نشده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار