سنندج؛

روادید مکرر سفر به عراق برای بازرگانان کردستانی صادر شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: بر اساس دستورالعمل اتاق ایران، از این پس برای اعضای اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی روادید مکرر سفر به کشور عراق در سراسر کشور از سوی امور کنسولی سفارت عراق در تهران صادر می شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، سید کمال حسینی با اشاره به موقعیت ویژه استان کردستان در همجواری با کشور عراق و وجود پتانسل های ارتباطی گوناگون با این کشورگفت: لزوم حضور شایسته تجار و فعالان اقتصادی استان کردستان در بازار عراق و ضرورت سهولت تردد بازرگانان کردستانی به آن کشور و نیز جلوگیری از اتلاف وقت و تحمیل هزینه های اضافی به اعضای اتاق بازرگانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج افزود: در همین راستا شرایطی برای احراز معرفی نامه جهت آن دسته از مدیران، پیمانکاران و فعالان اقتصادی که جهت پیگیری تعهدات خود نیاز به دریافت روادید مکرر از امور کنسولی سفارت عراق در تهران دارند، اعلام شده است.

حسینی این شرایط را ارائه مدارک مربوط به شرکت ثبت شده در عراق، ارائه قرارداد معتبر تجاری با طرف عراقی، تصویر کارت بازرگانی معتبر متقاضی، تصویر گذرنامه متقاضی (دارای حداقل شش ماه اعتبار) و ارائه لیست 6 ماه آخرین حقوق دریافتی برای کارمند شرکت ذکر کرد.

استان کردستان 227 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و عملیات صادرات، واردات و ترانزیت کالا از این استان به خارج از کشور از طریق مرز رسمی باشماق مریوان انجام می شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.