معاون ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از افزایش 25 درصدی ترانزیت در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ صف کامیون ترانزیتی در مرزهای کشور وجود ندارد.

صادرات بیش از یک میلیون تن کالا/ رشد 25 درصدی ترانزیتعطرچیان معاون ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر در مرز بازرگان در ترکیه و همچنین مرزهای عراق و افغانستان هیچ ترافیک کامیون‌های ترانزیت وجود ندارد گفت: معمولا ترافیک در صف‌های کامیون‌های ترانزیتی با تغییر هر فصل ایجاد می‌شود ولی در حال حاضر در اکثر مرزهای کشور ترافیک وجود ندارد.

عطرچیان در ادامه به آمارهای ترانزیت در دو ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه امسال یک میلیون و 58 هزار و 860 تن کالا توسط کامیون‌های ترانزیت از کشور خارج شده است.

معاون ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: میزان ترانزیت ما در فروردین ماه نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته است. 

عطرچیان تصریح کرد: همچنین مهم‌ترین مرزهای ورودی ترانزیت ما با کشور عراق و همچنین مرز بندرعباس، مرز باشماق در کردستان عراق و مرز بازرگان در ترکیه بوده است که بخش عمده‌ای از کالاهای ورودی ما از این مرزها وارد کشور می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 47 هزار دستگاه کامیون ترانزیت وجود دارد که 56 درصد از بخش‌های ترانزیت کل کشور توسط آنها انجام می‌شود.

وی بندرامام، بندرعباس، بازرگان و همچنین سرخس را از جمله مهم‌ترین مرزهای خروجی کالاها دانست و گفت: ما در حال حاضر در بخش‌های ترانزیتی که توسط کامیون‌ها حمل می‌شود هیچ مشکلی نداریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: ترانزیت ، عراق ، کامیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار