رئیس هیأت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)از سرنوشت ناکام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: سعی خواهیم کرد با برنامه‌ریزی‌های دقیق یک منطقه آزاد اقتصادی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،کاشان رئیس هیأت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در مراسم بازدید از ترمینال زیارتی سلام به اشاره به اینکه سرنوشت فرودگاه امام خمینی(ره) چندان جالب نیست گفت: این سرنوشت غم‌انگیز از جایی آغاز می‌شود که طرح شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) همزمان با ایجاد کشورهای کوچک همسایه آغاز شد و امروز این کشورها دارای چندین فرودگاه هستند و ما هنوز به جایی نرسیده‌ایم و این داستان طولانی در هیأت مدیره شهر فرودگاهی چندین بار اتفاق افتاده است.

وی افزود: برای این شهر فرودگاهی چندین پروژه از جمله بهبود و اعطای وضعیت موجود فرودگاه امام خمینی(ره) و معاینه سریع پروژه‌های این فرودگاه که نتیجه آن بهبود کیفیت آنها می‌شود وجود دارد که این برنامه بخشی فیزیکی و بخشی دیگر آن نرم‌افزاری است.

کاشان تصریح کرد: پروژه دیگر ترمینال پنج فرودگاه امام خمینی(ره) که نام دیگر آن سلام است روزانه سه شیفت در آن فعالیت می‌کنند و سعی خواهیم کرد سریع تر از سایر پروژه‌ها انجام شود.

رئیس هیأت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: مسئله دیگر این پروژه تأمین مالی و همکاری مشترک آنها است که برای اتمام 14 ماهه آن باید اقدامات بسیاری را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: ترمینال 2 این پروژه که به نام ایرانشهر و محلی برای ورود کشورهای خارجی است باید بتوانیم مشکلاتی که در آن وجود دارد را برطرف و هر چه سریع‌تر آن را انجام دهیم.

کاشان به دو برنامه دیگر این فرودگاه اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد اقتصادی شهر فرودگاهی نیاز به یک برنامه‌ جامع و برنامه‌ریزی دقیق دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی ساختمان که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است سعی کرده است با یک نگاه مهندسی کیفیت آن را که رو به افول است را افزایش دهد.

رئیس هیأت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: هنوز بسیاری از ساختمان‌های فرودگاه دارای ایرادات بسیاری هستند که یکی از این فرودگاه‌ها مهرآباد است که ورودی و پارکینگ این فرودگاه در شرایط بسیار بدی به سر می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله تأمین مالی و بودجه دولتی این پروژه است که باید تأمین شود و در بودجه سال 94 و همچنین از صندوق توسعه ملی استفاده گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار