مسئول علمی بنیاد بیماری‌های نادر گفت: با راه‌اندازی صدای مشاور اطلاعات علمی درست را پیرامون بیماری سرطان در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، مهدی حسینیان، عضو پژوهشکده سرطان سینه و مسئول علمی بنیاد بیماری‌های نادر در نشست خبری و افتتاحیه مرکز جامع سرطان و صدای رایگان مشاور که صبح امروز شنبه در محل بنیاد بیماری های نادر برگزار شد با اشاره به کاهش سن شیوع برخی سرطان‌ها اظهار کرد: مرگ و میر ناشی از بیماری سرطان در دنیا 5 برابر بیشتر از بیماری‌های واگیردار اتفاق می‌افتد، همچنین مرگ و میر ناشی از این بیماری 8 برابر مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز و مالاریا و 6 برابر تصادفات جاده‌ای است و به همین دلیل بیماری سرطان به عنوان یک معذل در دنیا مطرح می‌شود. 

وی افزود: کشور در بحث سرطان فراتر از درمان به تشخیص زودرس، آگاهی رسانی و غربالگری نیاز دارد. بنیاد بیماری‌های نادر این آمادگی را دارد که در تمام بخش‌های سرطان به وزارت بهداشت کمک کند.

 عضو پژوهشکده سرطان سینه با اشاره به سرطان‌های نادر ایران بیان کرد: هم‌اکنون سرطان سینه در آقایان جزو سرطان‌های نادر محسوب می‌شود و این بیماری را هر 400نفر در بین چهار نفر می‌بینیم، این بیماری به دلیل استفاده زیاد آقایان از هورمون های نیروزا به وجود می‌آید. 

وی در خصوص راه‌اندازی صدای مشاور تصریح کرد: با راه‌اندازی صدای مشاور اطلاعات علمی درست را پیرامون بیماری سرطان در اختیار مردم قرار می‌دهیم، در فاز اول می‌توان از طریق شماره تلفن 66918305خدمات مشاوره‌ای در دسترس مردم قرار می‌گیرد و در فازهای بعدی این اطلاع رسانی به وسیله وب‌سایت نیز انجام می‌شود، هم‌اکنون صدای مشاور به صورت 12 ساعته در اختیار مردم است. البته این زمان به 24 ساعت نیز افزایش خواهد یافت. 

مسئول علمی بنیاد بیماری های نادر ادامه داد: با راه‌اندازی صدای مشاور می‌توان در تمام سطوح بیماری سرطان چون بازتوانی، پیشگیری و درمان از بیماران مبتلا به این بیماری حمایت کرد و بدین وسیله یک اطمینان خاطری را در این زمینه برای بیماران ایجاد می‌کنیم. 

حسینیان با اشاره به برنامه‌های بنیاد بیماری‌های نادر بیان کرد: امیدواریم کارت سلامت نادر را برای بیماران سرطانی در بنیاد بیماری های نادر ایجاد کنیم تا این بیماری نیز در این مرکز دغدغه مالی درمان بیماری خود را نداشته باشند. 





انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.