به دنبال غرق کشتی مسافربری چین در رودخانه یانگ‌تسه تاکنون دست‌کم 396 نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  ای بی سی نیوز؛ عملیات امدادرسانی برای کشف اجساد مسافران کشتی "ایسترن استار" چین که دوشنبه گذشته در رودخانه یانگ‌تسه غرق شد هنوز ادامه دارد و آمارهای رسمی از کشته شدن دست‌کم 396 نفر در این حادثه خبر می‌دهد.

این کشتی مسافربری حامل گردشگرانی با میانگین سنی بالای 60 سال بود و پس از واژگونی و غرق شدن، از 456 مسافر آن فقط 14 نفر زنده ماندند. نیروهای امدادی جسد 396 نفر را از آب گرفتند و همزمان با عملیات شناسایی و تعیین هویت اجساد، جستجو برای یافتن دیگر قربانیان این حادثه ادامه دارد.

مقامات چین اعلام کردند این بدترین حادثه دریایی این کشور در 70 سال اخیر بوده است. از پنجشنبه گذشته – 4 روز پس از وقوع حادثه – امیدها برای نجات مسافران از بین رفت و عملیات زنده‌یابی متوقف شد. جرثقیل‌های بزرگی به ساحل رودخانه منتقل شدند و با کمک آنها کشتی ۲ هزار و ۲۰۰ تنی، از آب بیرون آورده شد و به حالت شناور درآمد.
برای ثبت هویت افرادی که در حادثه جان باخته اند نمونه های DNA تهیه شد. کشتی "ایسترن استار" دوشنبه  پیش در رودخانه یانگ‌تسه واقع در ایالت "هوبِی" چین بر اثر گردباد، غرق شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار