امام جمعه قم گفت: اعتقاد راسخ امام(ره) به اسلام ناب محمدی و معیشت الهی و همچنین مخالفت با اسلام آمریکایی و سکولار رمز موفقیت انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از قم؛  آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به مناسبت های پشت سر گذاشته شده اظهار داشت: باید از مردم ولایت مدار کشورمان به خاطر حضور پرشور در مراسم جشن نیمه شعبان و همچنین مراسم ساگرد ارتحال امام راحل تشکر کرد که با حضورشان دوباره پایبندی خود را روی آرمان های نظام جمهوری اسلامی نشان دادند.

امام جمعه قم با اشاره به روز 15 خرداد افزود: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی حرکتی ماندگار است. این قیام 15 خرداد بود که موجب شکل گیری حرکت های انقلابی بعدی شد.

وی با تاکید به علت شکل گیری این قیام عنوان کرد: تلاش رژیم طاغوت پهلوی برای خارج کردن دین از زندگی مردم در آن زمان و جبهه گیری امام خمینی و سایر علما در برابر این اقدام از عوامل مهم شکل گیری این قیام خونین بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطر نشان کرد: آشکار شدن ماهیت ضد دینی رژیم پهلوی و پیروزی ملت ایران در روز 22 بهمن سال 57 از جمله نتایج مهم این قیام بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم ساگرد ارتحال امام بیان کرد: ایشان به پیروی از سلوک امام راحل تاکید کردند و فرمودند اعتقاد راسخ امام به اسلام ناب محمدی و معیشت الهی و همچنین مخالفت با اسلام آمریکایی و سکولار رمز موفقیت انقلاب اسلامی بوده است.

وی در ادامه گفت: رهبری ویژگی مهم حضرت امام را باور داشتن مردم دانست و تاکید ایشان به استقلال و وحدت ملت و طرفداری از مظلومان و مستضعفان در برابر ظالمان جهان را از ویژگی های شاخص امام خمینی خواندند.

خطیب جمعه قم با تاکید به موضوع هسته ای تصریح کرد: اگر امروز در کشور در سخنرانی ها و بحث هایی به مسئله هسته زیاد تاکید میشود قصد مقابله با تیم مذاکره کننده کشورمان و ادامه فعالیت آنها نیست بلکه مجلس و مردم دغدغه ی حفظ صنعت هسته ای و جلوگیری از زیاده خواهی های غربی ها دارند.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: اگر روزی این مذاکرات به شکست بینجامد جهانیان بدانند که علت آن زیاده خواهی آمریکایی ها و دنیای غرب است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.