نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: نهضت افغانستان و لبنان از کلاس درس امام (ره) در عراق آغاز شد و همچنین مردم فرانسه امام خمینی (ره) را به عنوان یک شخصیت ساده‌زیست و بدون تشریفات شناختند.

مردم امام خمینی (ره) را شخصیتی ساده‌زیست و بدون تشریفات شناختندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله محمد ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد ضمن سخنان پیش خطبه‌ نماز جمعه تهران اظهار داشت: امروز، روز تاریخی و ایام الله است و به قول امام (ره) باید ذکر و مسائل امروز را مانند عاشورا دنبال کرد.

وی با اشاره به این که سخنرانی پرمحتوا، پرمعنا و جامع دیروز مقام معظم رهبری سیر بحث مرا عوض کرد، گفت: در مسیر انقلاب هرچه شخصیت رهبر که به عنوان مدیر و مبتکر انقلاب است، جامع‌تر و کامل‌تر باشد، نتیجه حرکت و برنامه‌هایش کامل‌تر می‌شود.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه پس از پیامبر، انقلاب ما یک انقلاب مبدع و بی‌سابقه است، افزود: انقلاب ما از لحاظ محتوا، اصالت، مردمی و خدایی بودن و مسیر تکاملش از تمامی انقلاب‌هایی که در دنیا افتاده ارجحیت دارد و همه این‌ها در شخصیت امام (ره) خلاصه شده بود.

امام جمعه یزد اظهار داشت: مدیریت و درایت امام (ره) باعث شد که انقلاب به نحو مطلوبی به سرعت شروع شود و البته باعث بیدار شدن مردم شد و باید بگویم مدیریت امام (ره) نسبت به انقلاب بی‌نظیر است و در هیچ یک از انقلاب‌های دنیا رهبری نداریم که مانند امام خمینی (ره) پای اهدافشان باشند.

وی با اشاره به این که برخی‌ معتقدند امام (ره) در اول انقلاب بنای ایجاد حکومت به عنوان انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی نبوده است، افزود: امام (ره) از سال‌های 22 و 23 در کشف‌الاسرار به مسأله حکومت اسلامی پرداخته و مشخص است این موضوع در ذهن ایشان بوده است و از این رو امام (ره) زمینه سنجی می‌کردند که این حرکت‌ها را کِی شروع کنند.

آیت‌الله ناصری در این رابطه بیان کرد: امام (ره) در ابتدای انقلاب هیچ گاه مطرح نکرد که ما می‌خواهیم حکومتی تشکیل دهیم و همه باید بروند، به نظر من اگر امام (ره) بدون مقدمه این مسائل را مطرح می‌کرد، دشمنان در همان ابتدای راه ایشان را از بین می‌بردند، از این جهت امام (ره) اول مردم را بیدار کرد و به دشمنان و دولت تذکر داد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به این که شاه ماجرای مدرسه فیضیه را به راه انداخت تا رعب و وحشتی بین همه ایجاد کند تا مسأله خاتمه یابد، گفت: در این راستا امام (ره) اعلامیه‌های تندی فرستاد و دستور داد در ایام محرم در مساجد در رابطه با ماجرای فیضیه صحبت کنند و همه محافل و مجالس تهران و شهرستان‌ها مملو از جمعیت بود و به مسأله فیضیه پرداختند اما در روز 15 خرداد مردم را تار و مار کردند و امام (ره) پس از بازگشت از زندان مسائل 15 خرداد را شکفت.

امام جمعه یزد با اشاره به این که امام (ره) به ترکیه و نجف تبعید شدند، اظهار داشت: تمام خصوصیاتی که مقام معظم رهبری دیروز در جریان سخنرانی‌شان اعلام کردند، امام خمینی (ره) نیز از آن‌ها برخوردار بودند.

وی با تأکید بر این که ساده‌زیستی امام (ره) نشان دهنده این بود که ایشان به دنبال ریاست و اسم و رسم نبودند، ادامه داد: نهضت افغانستان و لبنان از کلاس درس امام (ره) در عراق آغاز شد و علمای بزرگ کشورهای دیگر فهمیدند که امام (ره) عالم فاضل و بدون هوا و هوس است و همچنین مردم فرانسه امام خمینی (ره) را به عنوان یک شخصیت ساده‌زیست و بدون تشریفات شناختند.

آیت‌الله ناصری با اشاره به روند حرکتی امام (ره) در طی سال‌های مبارزات‌شان، گفت: در مرحله سوم امام (ره) انقلاب را جهانی کرد تا کسی نتواند نسبت به انقلاب حرفی بزند، امام (ره) پس از بازگشت به ایران مسائل را نظارت و توطئه‌های مستکبران را بر سر جایشان نشاند.

نماینده ولی فقیه ضمن ابراز خرسندی نسبت به انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبری، خاطرنشان کرد: همه دشمنان فکر می‌کردند پس از امام (ره) انقلاب متزلزل شود اما اکنون دشمنان ما اهداف فرهنگی را در دانشگاه‌ها دنبال می‌کنند و ما باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم تا بچه‌های متدین تربیت کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار