در معاملات هفته دوم خرداد؛

ادامه نوسان در تالار شیشه ای

بازار سهام دومین هفته خرداد ماه را با رشد اندک 18 واحدی آغاز کرد و همانطور که انتظار می‌رفت روند کم‌نوسان خود را در کانال 63 هزار واحدی ادامه داد.

به گزارش خبرنگار بورس  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،بازار سهام دومین هفته خرداد ماه را با رشد اندک 18 واحدی آغاز کرد و همانطور که انتظار می‌رفت روند کم‌نوسان خود را در کانال 63 هزار واحدی ادامه داد. در بازار فرابورس ، شاخص ایفکس تغییرچندانی نداشت و به رقم 714 واحد رسید. 

شتران بیشترین تاثیر مثبت و جم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

علاوه بر این روند آرام و متعادل بازار و حجم بسیار پایین معاملات که بیش از یک ماه است بر بازار حاکم شده است همچنان ادامه دارد و همچنان بازاری آرام و فرسایشی را شاهد بودیم. بانکی ها متعادل و کم حجم معامله شدند ، وگردش بیشترین افت قیمت را تجربه کرد.همچنین خودرویی ها نیز متعادل معامله شدند و خبهمن بیشترین حجم معاملات گروه را داشت و تاآستانه مثبت نیز معامله شد و در اواخر هفته با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.

 شرکت طی نامه ای که در سایت کدال منتشر کرد افزایش بیش از 20 درصدی سود برآوردی سال 93 نسبت به برآوردهای پیشین را اعلام نمود.و خریخت نیز تا آستانه منفی معامله شد.

همچنین در در گروه نفتی و پالایشی، انتشار خبر ارائه مستندات درخواست افزایش سرمایه 117 درصدی شتران بر روی کدال، موجب تشکیل صف خرید در این نماد شد و به دنبال آن سایر نمادهای پالایشی همچون شبندر، شپنا و شراز با افزایش تقاضا روبرو شدند ولی این وضعیت طولی نکشید و معاملات گروه مجددا به حالت قبل بازگشت.

 اما همین افزایش تقاضا تاثیر مثبت 14 واحدی شبندر را بر روی شاخص بدنبال داشت؛ صف خرید شتران نیز عرضه شد؛ گفتنی است افزایش سرمایه شتران از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران است. شنفت برای چندمین هفته متوالی امروز نیز با بیش از 3 میلیون صف فروش همراه بود و همچنان بدون عرضه. در محصولات غذایی معاملات نسبتا مثبتی را شاهد بودیم.

 غشاذر، غشان و غمهرا صف خریدهای گروه بودند. معاملات غاذر و حق تقدم آن نیز با صف خرید همراه بود؛ غاذر که در صورت مالی حسابرسی نشده سود هر سهم سال مالی 93 را 489 ریال اعلام کرده بود در گزارش حسابرسی شده این مبلغ را به 494 ریال افزایش داد.

 که این افزایش عمدتا مربوط به کاهش بهای تمام شده از 48.352 میلیون ریال به 47.499 میلیون ریال بود که از جمله خبرهای مهم گروه ها هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، سهام ، نوسان ، تالار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار