انگليس خواستار آتش بس فوری در يمن شد

معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، با تاکید بر اینکه کشورش از دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای بحران یمن حمایت می کند، خواستار اعلام آتش بس سریع در این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از العربیه، توبایس الوود، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، با تاکید بر اینکه کشورش از دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای بحران یمن حمایت می کند، خواستار اعلام آتش بس سریع در این کشور شد. 
الوود گفت: انگلیس با همه طرفها برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای بحران یمن تلاش می کند. 
وی افزود: لندن همه طرفها را به مشارکت در مذاکره برای خارج کردن یمن از بحران تشویق می کند. من با اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل به طور مستمر گفتگو می کنم. من همچنین گفتگوهایی با عبدربه منصور هادی داشتم تا بر لزوم نشستن همه طرف های درگیر در بحران یمن بر سر میز گفتگو به منظور رسیدن به راهکار مسالمت آمیز برای بحران این کشور تاکید کنم. 
وی خاطر نشان کرد: ما به آتش بس در سریعترین زمان ممکن در یمن نیاز داریم، زیرا در این کشور بحران انسانی ایجاد شده است. آنچه اوضاع را پیچیده تر می کند فعالیت القاعده در شبه جزیره عربی است. ما باید تلاش کنیم سازمان ملل قطعنامه ای صادر کند و این مسئله مستلزم جمع کردن همه طرفها برای مذاکره است.
وی همچنین خواستار کناره گیری بشار اسد از قدرت به منظور پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور شد. 
الوود گفت: باقی ماندن بشار اسد در قدرت، زمینه ای برای جذب تندروها به سوریه است. ما در پنجمین سال بحران سوریه قرار داریم و باید این سوال را مطرح کنیم که تسلیحات و حمایتها از کجا تامین می شود؟ 
وی افزود: حزب الله برای حمایت از بشار اسد نیرو تامین می کند و روسیه هم سلاح در اختیار نظام سوریه قرار می دهد. جامعه جهانی و حتی روسیه اکنون درک می کنند که باید گروه میانه رو در سوریه وجود داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۱:۲۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
لعنت خدا برشما که این فتنه ها زیر سر شماست شما ها چه کاره دنیا هستید که دارید تعیین وتکلیف میکنید
Kazakhstan
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
نامرهای حرامزاده هیزم کش و اتش بیار همه این معرکه ها و جنایات خودتان هستید
آخرین اخبار