مربی تیم ملی والیبال تجربه 2 مسابقه با آمریکا را بسیار گرانبها دانست و گفت: امیدوارم این تجارب در 2 دیدار پیش رو برابر لهستان به کار تیم ایران آید.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  رحمان محمدی‌راد درباره 2 دیدار با آمریکا افزود: فراموش کردن 2 شکست برابر آمریکا سخت بود، اما باید فراموش کنیم و از این موضوع بیرون بیایم تا در ادامه مسابقات به فکر فردا باشیم. فردایی که یک داستان و مسابقه دیگر است.

وی با بیان اینکه لهستان نیز تیم قدرتمندی دیگری است با ایران بازی دارد، گفت: مردم لهستان عاشق والیبال هستند. امیدوارم با شناختی که از آنالیز مسابقه آنان با روسیه خوب استفاده کنیم و از نقاط ضعف و قوت آنان بهره ببریم. همچنین پوشش بر نقاط ضعفی که برابر آمریکا داشتیم را بر طرف کنیم.

مربی تیم ملی والیبال تصریح کرد: واقعیت این است که باید بیشتر روی سرویس و دریافت کار کنیم. آمریکایی ها می دانستند از کجا به ما ضربه بزنند و درصد خطای سرویشان زیاد بود اما باز هم اصرار به ادامه این تاکتیک داشتند. در مدت مسابقه با ایران همه بازیکنان این ریسک انجام می دادند. حتی اگر از ایران جلو بودند، باز هم ادامه می دادند. همانگونه که اندرسون نیز در مصاحبه خود گفته بود که اگر توپ حتی روی خط یک سوم به معروف می رسید، شانس دفاع کردن برابر آن را نداشتیم.

وی گفت: تیم ایران برابر آمریکا دسته بسته نبود برخی مواقع با چهار دریافت کننده کار می کردیم تا مستقیما امتیاز ندهیم، اما یک بازیکن را مهار می کردیم، یکی بازیکن دیگر آمریکا سرویس های قوی تری می زد. وقتی اختلاف امتیاز به پنج می رسید که واقعا جبران کردنش مشکل بود. در سطح بالای والیبال جهان بازی می کنیم و اگر تیمی پنج امتیاز پیش بیافتد حتما آن را حفظ می کند.

مربی تیم ملی والیبال تاکید کرد: از سوی دیگر سبک بازی های لیگ جهانی با سایر مسابقات والیبال متفاوت است. چون مسابقات فشرده است تعداد بیشتری بازیکن در اختیار مربیان است تا با دست بازتری در رقابت ها شرکت کنند. آمریکا در برابر ایران با دو سبک متفاوت بازی کرد. ایران هم سعی کرد که از همه توانایی بازیکنانش استفاده کند، اما جواب نداد.

وی گفت: امیدوارم تجربه هایی که از مسابقه با آمریکا به دست آوردیم برابر لهستان از آنها استفاده کنیم. وقتی نیاز داریم بازی کنترل کنیم، بتوانیم این کار را انجام دهیم. باید از تجربه بازیکنان با سابقه در این موضوع سود ببریم تا با دست پر از لهستان خارج شویم. 

محمدی راد افزود: لهستان تیمی است که تغییراتی داشته است از جمله اینکه ولازلی پشت خط زن خودش را در اختیار ندارد، پاسور با تجربه ای که در قهرمانی جهان به مسابقات برگشت و بازی کرد، در اختیار ندارد. کاپیتان تیم که دریافت کننده بود، خداحافظی کرده و یا تیم جدیدی امسال به میدان آمده است. مثلا یک سرعتی زن جدید دارند که برابر روسیه در هفته نخست عملکرد خوبی داشته است. در مجموع لهستان تغییراتی زیادی داشته و تیمی است که از سرویس های پرشی و موجی نیز به خوبی استفاده می کند. 

وی گفت‌: بازی کردن برابر تماشاگران لهستانی کار ساده ای نیست . تماشاگران یک دست حامی تیم خود هستند و فرقی نمی کند که جلو و یا عقب باشند. با تمام وجود تیم را تشویق می کنند و این موضوع جو را برای تیم ایران بسیار سخت خواهد کرد. البته تیم ایران تجربه مسابقه با لهستان را برابر این تماشاگران در سال قبل نیز داشته است.

مربی تیم ملی والیبال در پایان با اشاره به اینکه در آمریکا تماشاگران ایرانی گل کاشتند و انگار که تیم ایران در خانه بازی می کرد، جا دارد از آنان تشکر کنم، گفت: امیدوارم در بازی های خارج از خانه امتیازی معقولی به دست آوریم که با تمام قدرت در شش بازی تهران در زمین خودمون و با تماشاگران خودمون از این تیم ها پذیرایی کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار