وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس بین‌المللی امنیت و ثبات در منطقه همکاری شانگهای که در مسکو برگزار می‌گردد با وزیر امور خارجه تاجیکستان دیدار و طرفین پیرامون همکاری‌های دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای گفتگو کردند.

یلذیسلذبه گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظريف" وزیر امور خارجه کشورمان غروب چهارشنبه 13/3/94 در حاشیه کنفرانس بین المللی امنیت و ثبات در منطقه همکاری شانگهای که در مسکو برگزار می گردد،  با "سراج الدین اصل اف" وزیر امور خارجه تاجیکستان دیدار و طرفین پیرامون همکاری‌های دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای گفتگو کردند.
 
ظریف در این دیدار با اشاره به پیوندهای تاریخی و عمیق بین دو ملت ایران و تاجیکستان، مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها بویژه در حوزه اقتصادی را قابل توسعه و گسترش دانست و اظهار امیدواری کرد: با رفع پاره اى از مشکلات و موانع موجود، زمینه‌های مناسبی برای تعمیق و توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی فیمابین فراهم گردد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان تلاش‌های گروه‌های تروریستی مختلف از جمله داعش برای تقویت حضور خود در مناطق مختلف آسیای غربی و آسیای مركزى را یک نگرانی جدی مشترک برای منطقه ارزیابی کرد و بر همکاری بیشتر مسئولین کشورهای همسایه برای مقابله با آن و همچنین تقویت امنیت و ثبات بیشتر در منطقه تاکید ورزید. 
 
 ظریف همچنین در این دیدار آرامش و ثبات در تاجیکستان را برای تمامی همسایگان اطمینان بخش و برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و راهبردی توصیف کرد و افزود: نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه برای مقابله با تهدیدات امنیتی مشترک و افراط گرایی و تروریسم آمادگی کامل دارند. وی حمایت جمهوری اسلامی ایران از وحدت و انسجام ملی در تاجیکستان که اسلام اعتدالی را مورد توجه قرار داده ، مورد تاکید قرار داد.
 
سراج الدین اصل اف وزیر خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد جمهوری اسلامی ، دیدار مقامات دو کشور در سطوح مختلف برای تقویت مناسبات دو جانبه در تمامی حوزه‌ها را امری ضروری خواند.  وی همچنين از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال امنیت، ثبات و توسعه تاجیکستان قدردانی کرد.
 
وزیر امور خارجه تاجیکستان گروه‌های تروریستی، تولید کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر و گروه داعش را از جمله مهمترین تهدیدات امنیتی کشورهای آسیای مرکزی برشمرد و بر تقویت همکاری‌های مشترک میان همسایگان در مقابله جدى با اين پديده‌هاى خطير و غير انسانى تاکید نمود.
 
  انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار