سبحانی‌فر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

بستر تجهیزات انتخابات الکترونیکی در کشور مهیا است/ 18 هزار روستا به اینترنت پرسرعت مجهزند

رئیس کمیته ارتباطات و مخابرات مجلس با بیان اینکه اکنون حدود 18 هزار روستا به اینترنت پرسرعت مجهزند و این بیانگر آماده بودن بستر انتخابات الکترونیک در کشور است، گفت: امروزه بانک‌ها با توجه به مسائل بالای امنیت الکترونیکی اقدام به جابه‌جایی پول از طریق گوشی‌های همراه، اسناد الکترونیکی و یا امضاهای الکترونیکی می‌کنند که این الگوی مناسبی برای انتخابات الکترونیکی در آینده است.

خالقی«رمضانعلی سبحانی‌فر» رئیس کمیته ارتباطات و مخابرات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه فراهم بودن بستر تجهیزات انتخابات الکترونیکی در کشور یکی از مهمترین مباحث این رویداد است، گفت: مسلما در بحث تجهیزات الکترونیکی مشکلات بسیاری وجود ندارد چراکه در انتخابات گذشته هم برای شمارش آراء از سیستم الکترونیکی استفاده شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در سال‌های گذشته 10 هزار روستا در کشور بهICT مجهز شد و این بدان معناست که آن روستاها اکنون دارای اینترنت هستند و همینطور در سال گذشته حدود 4 هزار سیستم ADSL (اینترنت پرسرعت) در روستاها نصب شد.

وی ادامه داد: این 4 هزار ADSL حدود هشت هزار روستا را توانست تحت پوشش خود قرار دهد همچنین راه‌اندازی ICT‌های روستایی که منجر به افتتاح پست بانک‌ها در این مناطق شد، لذا اکنون حدود 18 هزار روستا به اینترنت پرسرعت مجهزند که با توجه به این ارقام کلی می‌توان اعلام کرد که این بستر تا حدود زیادی آماده است.

نماینده سبزوار با تاکید براینکه امنیت انتخابات الکترونیکی نیز بسیار پراهمیت است، افزود: امروزه بانک‌ها با توجه به امنیت بالای معاملات الکترونیکی در کشور اقدام به جابه‌جایی پول از طریق گوشی‌های همراه، اسناد الکترونیکی و یا امضاهای الکترونیکی می‌کنند.

سبحانی‌فر با اشاره به انتخاب 9 استان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در سال 94 توسط دولت خاطرنشان کرد: مد نظر قرار دادن این 9 استان برای انتخابات الکترونیکی بیانگر فراهم بودن بستر در این استان‌هاست اما مطمئنا می‌توان در آینده‌ای نزدیک با فراهم کردن سیستم نرم‌افزاری و امنیتی بالا در بقیه استان‌ها همانند بانک‌ها، انتخابات الکترونیکی را در کشور سراسری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار