فرماندار شمیرانات گفت: برای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شمیرانات در حال ارزیابی و آسیب شناسی هستیم.

ضرورت نظارت محیط بان بر اراضی ملی حفظ منابع طبیعینعمت الله خان محمدی فرماندار شهرستان شمیرانات در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت حفظ فضای زیست محیطی این شهرستان اظهار کرد: این شهرستان از لحاظ موقعیت گردشگری، اقلیمی و شرایط ممتاز از جهت برخورداری از مواهب طبیعی و زیست محیطی شرایط مناسبی دارد که مسئله حفظ محیط زیست، حیوانات و آبزیان و همچنین اراضی ملی بسیار ضرورت است.

وی افزود: رویکرد ما در این خصوص اتخاذ تدابیر و تمهیداتی برای حفظ این منابع است و در این خصوص در حال ارزیابی و آسیب شناسی هستیم که در کدام مناطق اتفاقات ناگواری رخ داده که در این راستا هم افزایی و هم گرایی محیط زیست، منابع طبیعی استان، جهاد کشاورزی، بخشداری‌ها، نیروی انتظامی و مراجع قضایی برای صدور و اجرای حکم بسیار ضروری است.

خان محمدی گفت: در خصوص تعهدی به اراضی ملی این رقم به صفر رسیده است و در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز که به سمت کوه‌ه‌ها پیشروی کرده‌اند، نقش دستگاه‌های نظارتی بسیار مهم است.

وی افزود: سیاست بازدارنده، کنترلی و پیشگیرانه در دستور کار ماست و سازمان فعلی برای حفاظت از این اراضی ملی جوابگو نیست و باید یک محیط بان به صورت روزانه از این منابع طبیعی و ملی محافظت و نظارت کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار